cope logo

Κατασκευή eshop με υψηλές πωλήσεις

Η κατασκευή ενός e-shop με υψηλές μετατροπές έχει πάντα ως επίκεντρο της στρατηγικής του την εμπειρία των χρηστών. Πρέπει να υπάρχει ισορροπία ανάμεσα στην αισθητική και τη λειτουργικότητα, ώστε το ταξίδι των χρηστών να είναι ομαλό και ευχάριστο, από την αναζήτηση των προϊόντων έως τη στιγμή που ολοκληρώνουν μια αγορά. Παρακάτω θα δούμε μερικές από τις πιο χρήσιμες συμβουλές για να δημιουργήσετε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα με επίκεντρο την αύξηση των πωλήσεων στο μέγιστο.

 

Κατανόηση του target group σας

1. Έρευνα

Ξεκινώντας την κατασκευή ενός e-shop, ένα από τα πρώτα βήματα που πρέπει να ακολουθήσετε ώστε να έχετε στο μέλλον υψηλές μετατροπές και πωλήσεις, είναι μια ολοκληρωμένη έρευνα και ανάλυση του κοινού που θα στοχεύσετε. Πρέπει να κατανοήσετε τις προτιμήσεις και τις ανάγκες τους και στη συνέχεια να κάνετε μια ανάλυση ανταγωνισμού. Πρέπει να ανακαλύψετε τις εταιρείες που στοχεύουν σε παρόμοιο κοινό με το δικό σας και να συγκεντρώσετε πληροφορίες που σχετίζονται με τις συνήθειές τους.

2. Personas

Η δημιουργία λεπτομερών personas είναι σίγουρα το επόμενο βήμα και το δεύτερο συστατικό της επιτυχίας. Δημιουργήστε λοιπόν περσόνες αγοραστών, οι οποίες αντικατοπτρίζουν τους ιδανικούς πελάτες της εταιρείας σας. Πρέπει να λάβετε υπόψη δημογραφικά στοιχεία, ενδιαφέροντα, αγοραστική συμπεριφορά και άλλα. Οι περσόνες θα λειτουργούν ως οδηγός για να προχωρήσετε στο design του e-shop, το οποίο θα στοχεύει στο να καλύπτει όσο το δυνατόν περισσότερες από τις ανάγκες του κοινού σας.

 

Responsive σχεδιασμός

1. Ταχύτητα φόρτωσης

Το e-shop πρέπει να έχει δημιουργηθεί με στόχο τη μείωση της ταχύτητας φόρτωσης στο ελάχιστο δυνατό. Οι γρήγοροι ρυθμοί της εποχής και το γεγονός ότι ο χρόνος εστίασης της προσοχής των επισκεπτών έχει μειωθεί σημαντικά κάνουν την ταχύτητα φόρτωσης ένα από τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά μιας ιστοσελίδας. Μια αργή φόρτωση θα κάνει τους χρήστες να χάσουν την προσοχή τους καθώς περιηγούνται, με αποτέλεσμα να αναζητήσουν κάποιο άλλο εναλλακτικό site.

2. Κινητές συσκευές

Το responsive design πρέπει να είναι στην κορυφή των προτεραιοτήτων σας, καθώς η προσαρμογή σε κινητές συσκευές είναι πλέον επιτακτική ανάγκη. Η λειτουργία σε τάμπλετ και κινητά τηλέφωνα πρέπει να είναι άψογη, αφού η πλειονότητα των χρηστών e-shop μπαίνει από αυτές.

 

Σελίδες προϊόντων που φέρνουν αποτελέσματα

1. Εικόνες προϊόντων

Κάθε προϊόν καλό θα ήταν να έχει φωτογραφίες από διάφορες οπτικές γωνίες, ώστε οι χρήστες να έχουν μια ολοκληρωμένη εικόνα, καθώς και την επιλογή του ζουμ. Όλες οι εικόνες πρέπει να έχουν βελτιστοποιηθεί ως προς το μέγεθος, τη διάσταση και το format του αρχείου, ώστε να μην επηρεάζουν αρνητικά την ταχύτητα φόρτωσης της σελίδας.

2. Περιγραφές προϊόντων

Οι περιγραφές των προϊόντων πρέπει να είναι εύκολα κατανοητές και να παρέχουν στους χρήστες τη λεπτομέρεια και τη σαφήνεια που απαιτείται. Μια έρευνα για τις ιδανικές λέξεις-κλειδιά και στη συνέχεια η προσθήκη τους στις κατηγορίες και τα προϊόντα θα τα κάνουν ανιχνεύσιμα στις μηχανές αναζήτησης και θα βοηθήσουν στη βελτίωση του Search Engine Optimization (SEO) της σελίδας σας.

3. Κουμπιά call to action

Χρησιμοποιήστε action buttons, όπως «Προσθήκη στο καλάθι» ή «Αγορά τώρα», σε στρατηγικά σημεία της ιστοσελίδας σας. Βεβαιωθείτε ότι το μάτι των χρηστών μπορεί να τα εντοπίσει με ευκολία και να ξεχωρίζουν οπτικά από το υπόλοιπο περιεχόμενο του ιστοτόπου σας.

4. Κριτικές από πραγματικούς πελάτες

Μπορείτε να προσθέσετε κριτικές από πελάτες που έχουν ήδη αγοράσει το προϊόν σας. Με αυτόν τον τρόπο θα αυξήσετε την εμπιστοσύνη των νέων επισκεπτών της ιστοσελίδας σας. Μην διστάσετε να συμπεριλάβετε ακόμα και τις αρνητικές κριτικές, ώστε να υπάρχει αξιοπιστία και υψηλό επίπεδο διαφάνειας.

 

Εύκολη διαδικασία αγοράς προϊόντος

1. Μείωση των βημάτων για την ολοκλήρωση αγοράς

Για να έχετε υψηλές μετατροπές, είναι πολύ σημαντικό να απλοποιήσετε τη διαδικασία αγοράς, καθώς και τα βήματα που απαιτούνται. Η ολοκλήρωση της αγοράς πρέπει να είναι απλή, γρήγορη και εύκολη, και ιδανικά να υπάρχει one page checkout.

2. Πληρωμή

Είναι πολύ σημαντικό να δίνετε τη δυνατότητα στους χρήστες να πληρώσουν με αρκετές επιλογές, όπως πληρωμή με κάρτα, με αντικαταβολή, με PayPal, Stripe κτλ. Επιπλέον, πρέπει το περιβάλλον πληρωμής να είναι ασφαλές, ώστε να επιτρέπει στους χρήστες να ολοκληρώσουν τη διαδικασία χωρίς άγχος για τα στοιχεία της κάρτας τους.

3. Πρόοδος της αγοράς

Κατά τη διάρκεια της ολοκλήρωσης της αγοράς, η ιστοσελίδα σας πρέπει να ενημερώνει τους πελάτες αν έχουν κάνει όλα τα βήματα σωστά. Στο τέλος, πρέπει πάντα να υπάρχει και κάποιο μήνυμα που επιβεβαιώνει την ολοκλήρωση και δίνει την αίσθηση ικανοποίησης στους χρήστες.

 

Αίσθηση εμπιστοσύνης

1. Επιστροφές προϊόντων

Σε εμφανές σημείο της ιστοσελίδας σας πρέπει να υπάρχει σύνδεσμος για την πολιτική επιστροφών της εταιρείας σας. Το κείμενο καλό είναι να είναι σαφές, με όλες τις απαραίτητες λεπτομέρειες και χωρίς πολλούς τεχνικούς όρους.

2. Πιστοποιητικό ασφαλείας SSL

Σε κάθε νέα ιστοσελίδα πρέπει να έχει εγκατασταθεί πιστοποιητικό SSL, ώστε οι χρήστες να γνωρίζουν ότι υπάρχει ασφάλεια και προστασία των προσωπικών τους δεδομένων. Με αυτόν τον τρόπο θα τους ενθαρρύνετε να ολοκληρώσουν τις αγορές τους και να χρησιμοποιήσουν την τραπεζική τους κάρτα χωρίς άγχος. Επιπλέον, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε σήματα που προβάλλουν τις ασφαλείς πληρωμές και την ασφαλή περιήγηση στην ιστοσελίδα σας, αυξάνοντας ακόμα περισσότερο την εμπιστοσύνη των χρηστών.

3. Υποστήριξη πελατών

Καλό θα ήταν να υπάρχουν πολλοί τρόποι υποστήριξης πελατών, ώστε να μπορούν οι πελάτες να έχουν βοήθεια σε οποιοδήποτε πρόβλημα αντιμετωπίσουν ή για απλά ερωτήματα σχετικά με τα προϊόντα σας. Μπορείτε να επιλέξετε ανάμεσα σε τηλεφωνική υποστήριξη, email, ακόμα και chatbots με τεχνητή νοημοσύνη. Προσπαθήστε να απαντάτε όσο το δυνατόν γρηγορότερα στους χρήστες της σελίδας σας, ώστε να ενισχύσετε την εικόνα αξιοπιστίας της επιχείρησής σας.

 

Analytics

1. Συμπεριφορά των χρηστών

Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε διαφορετικά εργαλεία (όπως Google Analytics) για να παρακολουθείτε την αλληλεπίδραση των χρηστών με τον ιστότοπό σας. Αυτό θα σας επιτρέψει να παρακολουθείτε μετρήσεις όπως το ποσοστό εγκατάλειψης, τις προβολές σελίδων, τα μοτίβα κλικ κ.λπ., και να κατανοήσετε τη συνολική συμπεριφορά των χρηστών. Αυτό θα σας βοηθήσει να αντιμετωπίσετε τα σημεία πόνου των χρηστών και να βελτιώσετε το σχέδιό σας.

2. Key Performance Indicators (KPIs)

Αφού κατανοήσετε τη συμπεριφορά των χρηστών, πρέπει να ορίσετε τα κατάλληλα Key Performance Indicators. Μερικά από αυτά είναι το ποσοστό εγκατάλειψης καλαθιού, το ποσοστό μετατροπών και η μέση αξία παραγγελίας. Συλλέγοντας και παρακολουθώντας συχνά τα δεδομένα, μπορείτε να καταλήξετε σε χρήσιμα συμπεράσματα που θα χρησιμοποιήσετε στη συνέχεια για να βελτιώσετε την ιστοσελίδα σας.

 

Με λίγα λόγια

Είδαμε μερικές από τις σημαντικότερες συμβουλές οι οποίες, αν χρησιμοποιηθούν σωστά, μπορούν να αυξήσουν τις μετατροπές και τις πωλήσεις των ιστοσελίδων ηλεκτρονικού εμπορίου. Η ιστοσελίδα σας πρέπει να εξελίσσεται διαρκώς και να προσαρμόζεται στις νέες τεχνολογίες, στις ανάγκες των πελατών και στις απαιτήσεις της αγοράς. Μια επεκτάσιμη και προσαρμόσιμη ιστοσελίδα είναι απαραίτητη για να αυξήσετε τις πωλήσεις και την επισκεψιμότητα, καθώς και για να ακολουθήσετε τις τάσεις της αγοράς.