Το footer μιας ιστοσελίδας, παρόλο που μερικές φορές περνάει απαρατήρητο, παραμένει διαχρονικά απαραίτητο για μια εύκολη και θετική εμπειρία πλοήγησης στο website σας. Εξερευνώντας διάφορες καλά σχεδιασμένες ιστοσελίδες στο διαδίκτυο, θα παρατηρήσετε ότι τις περισσότερες φορές τα footers είναι καλά οργανωμένα και χρήσιμα, παρέχοντας πληροφορίες που χρησιμοποιούνται σε κάθε περιήγηση. Προφανώς δεν είναι καθόλου τυχαίο, και σε αυτό το άρθρο θα δούμε κάποιες βασικές τακτικές και πληροφορίες τις οποίες πρέπει να συμπεριλάβουμε στον σχεδιασμό ενός footer.
Το footer ή αλλιώς υποσέλιδο, βοηθάει σημαντικά στη διατήρηση των επισκεπτών στην ιστοσελίδα μας, όταν φτάνουν στο κάτω μέρος μιας σελίδας. Τις περισσότερες φορές περιλαμβάνει άλλες σελίδες που έχουμε επιλέξει με σκοπό τη μετάβαση σε αυτές και προφανώς την προβολή των υπηρεσιών μας ή των προϊόντων μας. Επίσης, μπορεί να περιέχει τα στοιχεία επικοινωνίας μας καθώς και γρήγορους τρόπους επικοινωνίας όπως σύντομες φόρμες. Επιπλέον, το γεγονός ότι παρέχει τις παραπάνω χρήσιμες πληροφορίες καθώς και τις πολιτικές χρήσης της ιστοσελίδας και των cookies, το καθιστά κρίσιμο για το SEO. Τέλος, είναι μια τελευταία ευκαιρία για call to action, την οποία δεν πρέπει να παραλείψουμε.
Χρησιμοποιώντας εργαλεία όπως το Hotjar κ.ά., που μας δίνουν τη δυνατότητα να δημιουργήσουμε heatmaps και να παρατηρήσουμε τη συμπεριφορά των χρηστών, μπορούμε να κατανοήσουμε τη χρησιμότητα του footer. Μπορούμε να δούμε τι βρίσκουν χρήσιμο οι επισκέπτες και τι αλλαγές θα μπορούσαμε να κάνουμε για τη βελτιστοποίησή του. Πολλές φορές μπορεί να εκπλαγείτε από το πόσο συχνά οι χρήστες το χρησιμοποιούν για να βρουν στοιχεία επικοινωνίας και άλλες χρήσιμες πληροφορίες. Είναι λοιπόν σημαντικό να καταλάβουμε ότι είναι η τελευταία εντύπωση που θα έχει κάποιος που θα επισκεφτεί το website μας, και ότι ένα καλά σχεδιασμένο footer είναι ζωτικής σημασίας και μπορεί να βελτιώσει σημαντικά την εμπειρία του χρήστη, οδηγώντας τους σε άλλες σελίδες του ιστότοπου ή παρέχοντας τους χρήσιμες πληροφορίες για την επιχείρησή μας.
Προσθέστε mini menu με τις βασικές σας σελίδες
Ένα αποτελεσματικό footer πρέπει να περιέχει τις βασικές σελίδες του κυρίος μενού, ώστε ο χρήστης να μην χρειάζεται να επιστρέψει στην κορυφή. Δημιουργήστε κάθετα μικρά menu με τους βασικούς συνδέσμους, όπως η αρχική σελίδα, οι υπηρεσίες μας/προϊόντα, Για εμάς και Επικοινωνία. Εάν το site σας περιλαμβάνει blog, θα μπορούσατε να προσθέσετε μια λίστα με τα πιο πρόσφατα άρθρα σας καθώς και άρθρα με μεγάλη επισκεψιμότητα.
Κρατήστε το Απλό
Ένα καλά δομημένο footer μπορεί να κάνει την πλοήγηση του χρήστη εύκολη και του δίνει τη δυνατότητα να συνεχίσει την περιήγησή του στην ιστοσελίδα σας χωρίς να χρειαστεί να επιστρέψει στο πάνω μέρος της σελίδας. Εστιάστε στα βασικά, όπως οι κύριες σελίδες του site σας, τα στοιχεία επικοινωνίας και βασικές κατηγορίες προϊόντων ή υπηρεσιών. Χρησιμοποιήστε τις στήλες για να οργανώσετε τους συνδέσμους ώστε να είναι εύκολα προσβάσιμοι. Κρατήστε τον σχεδιασμό απλό και μην χρησιμοποιείτε εικόνες, πολύπλοκα σχέδια και γραμματοσειρές που δεν ταιριάζουν με την εικόνα και την αισθητική της υπόλοιπης ιστοσελίδας. Δώστε μεγάλη προσοχή στην έκδοση για κινητές συσκευές και τις αποστάσεις του περιεχομένου. Προσπαθήστε να κρατήσετε το περιεχόμενο ευανάγνωστο και απλό σε όλες τις συσκευές.
Φόρμα Εγγραφής στο Newsletter
Προσθέστε μια φόρμα εγγραφής στο newsletter της επιχείρησής σας για να συλλέγετε διευθύνσεις email από τους επισκέπτες της ιστοσελίδας σας. Κάντε τη φόρμα εμφανή και βεβαιωθείτε ότι ταιριάζει με το υπόλοιπο footer όσον αφορά τα χρώματα και τις γραμματοσειρές. Κρατήστε τον αριθμό των πεδίων στο ελάχιστο για να μην αποθαρρύνετε τους χρήστες και χρησιμοποιήστε έναν ελκυστικό τίτλο για να τους παροτρύνετε να εγγραφούν.
Όροι χρήσης και άλλες σχετικές πολιτικές
Το footer είναι το ιδανικό μέρος για να συμπεριλάβετε σημαντικές νομικές πληροφορίες όπως πολιτική απορρήτου, τους όρους χρήσης της ιστοσελίδας καθώς και άλλες πολιτικές όπως, για παράδειγμα, πολιτικές επιστροφών στην περίπτωση που η ιστοσελίδα σας λειτουργεί σαν ηλεκτρονικό κατάστημα.
Εδώ επίσης μπορείτε να αναφέρετε και τα πνευματικά δικαιώματα και άλλες άδειες που δείχνουν ότι είστε μια νόμιμη επιχείρηση που συμμορφώνεται με τους νόμους και τους κανονισμούς της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Στην περίπτωση του ηλεκτρονικού καταστήματος και την έκδοση ηλεκτρονικού POS πρέπει να προσθέσετε και τις εικόνες των συνεργαζόμενων καρτών όπως Visa, Mastercard κ.λπ.
Στοιχεία Επικοινωνίας
Τα στοιχεία επικοινωνίας είναι πολύ σημαντικά για την εύκολη επικοινωνία καθώς και για το SEO της ιστοσελίδας σας. Το όνομα, η διεύθυνση και ο αριθμός τηλεφώνου, εκτός από το γεγονός ότι δείχνει ότι πρόκειται για μια νόμιμη επιχείρηση, βοηθάει και στο local SEO και την προβολή σας στους χάρτες της Google. Εδώ μπορείτε να προσθέσετε και τα λογότυπα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης που οδηγούν στα προφίλ σας.
Συνοψίζοντας
Τα footers έχουν εξελιχθεί σε ένα κρίσιμο στοιχείο της σύγχρονης σχεδίασης ιστοσελίδων. Με το να είναι απλά, λειτουργικά και ενημερωτικά, μπορούν να βελτιώσουν σημαντικά την εμπειρία του χρήστη.
- Κρατήστε το footer σας απλό: Εστιάστε στα βασικά και αποφύγετε την υπερφόρτωση.
- Διευκολύνετε την πλοήγηση: Συμπεριλάβετε συνδέσμους σε σημαντικές σελίδες και πληροφορίες.
- Ενισχύστε την εμπιστοσύνη: Προσθέστε νομικές πληροφορίες και στοιχεία επικοινωνίας.
- Αυξήστε την αλληλεπίδραση: Χρησιμοποιήστε φόρμες εγγραφής και κοινωνικά δίκτυα.
Ακολουθώντας αυτές τις πρακτικές, θα ενθαρρύνετε τους επισκέπτες να εξερευνήσουν περισσότερο την ιστοσελίδα σας και να επιστρέψουν στο μέλλον.
Ασχολούμαι με το content marketing, τη συγγραφή περιεχομένου, το web design και το Digital Marketing. Έχοντας πάνω από 10 χρόνια επαγγελματικής εμπειρίας, έχω συνεργαστεί με εταιρείες που δραστηριοποιούνται σε διάφορους κλάδους, όπως η τεχνολογία, η υγεία, ο τουρισμός, η εστίαση και οι οικονομικές υπηρεσίες. Έχω αναλάβει το content writing, παρέχοντας ποιοτικά άρθρα και κειμενογράφηση για τις ιστοσελίδες των πελατών, με στόχο την προσέλκυση και την αφοσίωση των αναγνωστών.
Η ειδικότητά μου περιλαμβάνει την έρευνα και την ανάλυση λέξεων κλειδιών που σχετίζονται με την κάθε επιχείρηση. Στη συνέχεια, γίνεται η ανάπτυξη και η εφαρμογή των κατάλληλων στρατηγικών content marketing και η δημιουργία περιεχομένου που έχει ως στόχο τις κορυφαίες θέσεις στις μηχανές αναζήτησης όπως η Google. Είμαι παθιασμένος με τη συγγραφή κειμένων και το marketing, και πιστεύω ότι ένα ελκυστικό περιεχόμενο, σε συνδυασμό με τις κατάλληλες στρατηγικές, είναι το κλειδί για μία επιτυχημένη επιχείρηση στον κόσμο του διαδικτύου.
Τα τελευταία 7 χρόνια κατέχω τη θέση του Chief Marketing Officer (CMO) στην Cope Digital Agency, διαμορφώνοντας και υλοποιώντας την ευρύτερη στρατηγική μάρκετινγκ της εταιρείας. Επιπλέον, έχω αναλάβει ενεργό ρόλο στο account management, διασφαλίζοντας την άριστη συνεργασία με τους πελάτες μας και την παροχή υψηλής ποιότητας υπηρεσιών.
Η δέσμευσή μου στο να παρέχω αποδοτικές και καινοτόμες λύσεις σε διαφορετικούς κλάδους, από την υγεία και την τεχνολογία μέχρι τον τουρισμό και τις οικονομικές υπηρεσίες, έχει ενισχύσει το brand μας στην αγορά και έχει συμβάλει στην ανάπτυξη των πελατών μας. Πιστεύω ότι ο συνδυασμός δημιουργικότητας, αναλυτικής σκέψης και τεχνολογίας είναι το κλειδί για την επιτυχία κάθε επιχείρησης.