cope logo

Inbound Marketing! Ο οικονομικότερος τρόπος προσέγγισης πελατών!

5 Ιούλ, 2019 | Digital Marketing

Τι είναι λοιπόν το Inbound Marketing?

Το Inbound Marketing είναι μια νέα φιλοσοφία του Digital Marketing, με σκοπό της να βοηθήσει τις εταιρείες να ανακαλυφθούν από υποψήφιους πελάτες. Την τελευταία δεκαετία θεωρείτε η ποιο αποτελεσματική online μέθοδος μάρκετινγκ και επικεντρώνεται στη δημιουργία ποιοτικού περιεχομένου. Στόχος είναι ένα χρηστικό περιεχόμενο που τραβά το κοινό προς την εταιρεία μέσω Βίντεο, infographics, Bloging, ebooks, φωτογραφίες και άλλα. Το περιεχόμενο πρέπει να καλύπτει τις ανάγκες των υποψήφιων πελατών και να απαντάει σε βασικές ερωτήσεις και απορίες. Απώτερος σκοπός του Inbound Marrketing, είναι η μετατροπή αγνώστων χρηστών του διαδικτύου σε επαναλαμβανόμενους πελάτες και promoters της εταιρείας μας.

Κερδίζω την προσοχή vs γίνομαι ενοχλητικός

Το πρώτο πράγμα που διαφοροποιεί το Inbound Marketing από το κλασσικό Digital Marketing είναι ότι περιλαμβάνει τακτικές, οι οποίες κερδίζουν την προσοχή μας, παρά να γίνονται ενοχλητικές. Κατά την διάρκεια που σερφάρουμε στο διαδίκτυο, που χρησιμοποιούμε τα social media, ή που χρησιμοποιούμε το κινητό μας, οι κλασσικές μέθοδοι, μας διακόπτουν και προσπαθούν να τραβήξουν την προσοχή μας. Με αυτό τον τρόπο, καταφέρνουν να εκνευρίζουν τον χρήστη και να τον κουράζουν. Τεχνικές όπως διαφημίσεις Pop-ups, πληρωμένες λίστες με email και τηλεφωνήματα για προσέγγιση πελατών, θεωρούνται πλέον ξεπερασμένα και με μειωμένη απόδοση. Αυτό οφείλεται κυρίως στον τεράστιο όγκο διαφημίσεων που βομβαρδίζει κυριολεκτικά τους καταναλωτές, σε καθημερινή βάση. Είναι φυσικό επακόλουθο λοιπόν, ο κόσμος να αντιδράει αρνητικά πλέον, σε διαφημιστικά μηνύματα που κατακλύουν την καθημερινότητα του.

Η ορμή του Inbound Marketing

Το δεύτερο πράγμα που διαφοροποιεί το inbound Marketing και το κάνει μοναδικό, είναι ότι με την πάροδο του χρόνου αποκτά τεράστια ορμή. Τι σημαίνει αυτό? Όταν κάνουμε επενδύσεις στο Digital Marketing, αρχίζουν να έχουν υψηλότερο ποσοστό απόδοσης όσο περνάει ο καιρός. Το Inbound Marketing, είναι μια τακτική με την οποία δεν χρειάζεται να επενδύουμε όλο και περισσότερο χρόνο και χρήμα ώστε να προσεγγίσουμε πελάτες. Το Inbound μάρκετινγκ είναι αδιαμφισβήτητα δύσκολο να ξεκινήσει, ωστόσο με την πάροδο του χρόνου, αποκτά τεράστια ορμή. Είναι αρκετά δύσκολο να παράγετε τα πρώτα κομμάτια ποιοτικού περιεχομένου, όμως η προσπάθεια σας, αρχίζει να κυλάει σαν βράχος σε πλαγιά, αποκτώντας ταχύτητα και ορμή. Και καθώς αυξάνεται η ορμή, μειώνεται η προσπάθεια που χρειάζεται να καταβάλετε.

 

Τα στάδια του Inbound Marketing

Προσέλκυση επισκεπτών

Η προσέλκυση πελατών ξεκινάει από την στιγμή που το υποψήφιο κοινό ψάχνει για πληροφορίες, προϊόντα ή υπηρεσίες. Αυτό που πρέπει να κάνετε είναι να του δώσετε την ευκαιρία να βρει την επιχείρησή σας. Μερικοί τρόποι είναι το Search Engine Optimization (SEO), δηλαδή η κατάταξη της ιστοσελίδας σας στην Google. Οι υποψήφιοι πελάτες ξεκινούν την διαδικασία της αγοράς ή της εύρεσης κάποιας υπηρεσίας, ψάχνοντας στη μηχανή αναζήτησης της Google. Αυτός είναι και ο λόγος, που πρέπει να βεβαιωθείτε ότι εμφανίζεστε στην κορυφή της λίστας των αποτελεσμάτων. Διαλέγοντας μετά από έρευνα, τις λέξεις κλειδιά με τον μεγαλύτερο όγκο αναζητήσεων, βελτιστοποιούμε τις σελίδες του site, ώστε να εμφανίζονται στις πρώτες θέσεις των αποτελεσμάτων.

Μερικοί ακόμα τρόποι είναι τα Social Media και τα Post με χρήσιμο περιεχόμενο. Το Facebook, το twitter, το instagram και άλλα social media, βοηθάνε να μοιραστούμε χρήσιμες πληροφορίες, δίνοντας ένα οικείο πρόσωπο στην εταιρεία μας. Η απλή επισκεψιμότητα στην ιστοσελίδα μας όμως, δυστυχώς δεν αρκεί για να έχουμε ικανοποιητικό αριθμό πωλήσεων και πελατών. Έτσι λοιπόν πρέπει να πάμε στο επόμενο βήμα, την………..

 

Μετατροπή των επισκεπτών σε υποψήφιους πελάτες (Leads)

Ας θεωρήσουμε για αρχή ότι ο επισκέπτης έρχεται για πρώτη φορά στην σελίδα μας και δεν γνωρίζει τίποτα για την επιχείρηση μας. Ο σκοπός τώρα είναι να μετατραπεί σε υποψήφιο πελάτη. Μερικοί τρόποι για να προχωρήσουμε σε αυτό το στάδιο, είναι η εγγραφή του στο site, ή κάποιο δωρεάν E-book. Θυμηθείτε!! Τα στοιχεία επικοινωνίας που δίνονται οικειοθελώς από τους υποψήφιους πελάτες, είναι πολύτιμα! Κάντε την φόρμα εγγραφής όσο το δυνατόν πιο απλή και κατανοητή, ζητώντας τα απαραίτητα στοιχεία. Χρησιμοποιήστε κουμπιά Call to action, που θα προτρέπουν τον επισκέπτη να δράσει, όπως το “Δείτε περισσότερα”. Από τη στιγμή που ο επισκέπτης δώσει τα στοιχεία επικοινωνίας, γίνεται η μετατροπή σε Lead.

 

Μετατροπή των Leads σε πελάτες

Είμαστε σε καλό δρόμο, όμως τώρα αρχίζουν τα δύσκολα! Τώρα είναι η στιγμή που πρέπει να μετατρέψουμε τους Leads σε πελάτες μας. Μια στοχευμένη καμπάνια email marketing, με χρήσιμο και ενδιαφέρον περιεχόμενο, θα κρατήσει την εταιρεία σας στη σκέψη του κοινού σας. Ακόμα και αν δεν ήταν έτοιμος να αγοράσει την πρώτη φορά που επισκέφθηκε την ιστοσελίδα σας, εσείς πρέπει να είστε εκεί την στιγμή που θα σας χρειαστεί. Μια σειρά από emails, θα χτίσουν την εμπιστοσύνη του προς την εταιρεία σας και θα βοηθήσουν στο να γίνουν πελάτες σας. ΠΡΟΣΟΧΗ!!! Τα email να αποστέλλονται με μέτρο και να είναι ενδιαφέροντα, αλλιώς θα κάνει unsubscribe! Αυτό σημαίνει ανεπιτυχής ολοκλήρωση της διαδικασίας μετατροπής!

 

Μετατροπή των πελατών σε επαναλαμβανόμενους πελάτες και promoters της εταιρείας μας

Συγχαρητήρια! Κερδίσατε έναν ακόμα πελάτη! Ας δούμε τώρα πως θα τον κρατήσετε σε επαφή με την εταιρεία σας και τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας. Είναι πολύ απλό! Καταρχάς πρέπει να μείνει ευχαριστημένος από την υπηρεσία ή το προϊόν που του παρείχατε. Κρατήστε την επαφή μαζί τους με κάποιες έρευνες για το αν μείνανε ικανοποιημένοι, στέλνοντας emails με προσφορές που μπορεί να τους ενδιαφέρουν και προτρέψτε τους να κάνουν Like στην σελίδα σας στο Facebook ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΤΕ να απαντάτε σε σχόλια και ερωτήσεις ακόμα και αν είναι αρνητικά! Τα Social Media είναι η ανθρώπινη υπόσταση της εταιρείας σας και είναι χρήσιμα για το χτίσιμο σχέσεων, όχι για την άμεση πώληση!

Αν όλα πάνε καλά, είναι σχεδόν βέβαιο ότι σε αυτό το στάδιο θα λειτουργήσει το word of mouth, δηλαδή η μετατροπή των ευχαριστημένων πελατών σε promoters της εταιρείας σας. Θα σας υποστηρίξουν και θα προτείνουν και σε άλλους να δοκιμάσουν το προϊόν ή την υπηρεσία που προσφέρετε!

 

Υπομονή και Πειραματισμός

Θα πρέπει να είστε πρόθυμοι να αποτύχετε, ακόμα και για μεγάλα χρονικά διαστήματα, ώστε να έχετε τα επιθυμητά αποτελέσματα. Αυτό είναι και το γεγονός, που καθιστά το Inbound Marketing τόσο διαφορετικό από το κλασσικό Digital Marketing στο οποίο πληρώνεις για να κερδίσεις την προσοχή των καταναλωτών, ενώ στο Inbound πρέπει να την κερδίσεις. Το Inbound Marketing έχει χαμηλό κόστος απόκτησης πελατών. Αυτό είναι ένα πολύ ισχυρό προνόμιο, ειδικά για μικρομεσαίες και νέες επιχειρήσεις, που τα κεφάλαια είναι αρκετά περιορισμένα. Η αναλογία των πελατών και των εξόδων για διαφήμιση, έχει χωρίς καμία αμφιβολία την καλύτερη αναλογία από οποιαδήποτε άλλη μέθοδο προσέγγισης. Η αναλογία αυτή, μπορεί να υπολογιστεί διαιρώντας όλα τα έξοδα μάρκετινγκ, με τον αριθμό των πελατών που αποκτάτε. Έτσι βρίσκετε το κόστος απόκτησης ενός νέου πελάτη.

Όλα αυτά κάνουν το Inbound Marketing Πολύ ελκυστικό. Παρόλα αυτά, λίγοι είναι αυτοί που γνωρίζουν την σωστή διαδικασία για να έχουν επιτυχημένα αποτελέσματα. Αυτό μεταφράζεται σε έναν ακόμα θετικό παράγοντα!!!

Ο ανταγωνισμός είναι χαμηλότερος!!!