Ο responsive σχεδιασμός είναι ένα από τα πιο σημαντικά στοιχεία μίας ιστοσελίδας στον σύγχρονο ψηφιακό κόσμο που ζούμε. Οι χρήστες πρέπει να έχουν μία κορυφαία εμπειρία χρήστη σε όλες τις συσκευές, είτε πρόκειται για desktop, laptop, tablet ή smartphone. Το responsive design, φυσικά, εκτός από τη βελτίωση του UX, βελτιώνει σημαντικά και την κατάταξη μίας ιστοσελίδας στις μηχανές αναζήτησης, όπως η Google. Η αυξημένη χρήση κινητών συσκευών έχει καταστήσει το responsive design απαραίτητο και πλέον μιλάμε για mobile-first σχεδιασμό, δηλαδή το μεγαλύτερο βάρος του σχεδιασμού να πέφτει στα κινητά τηλέφωνα.
Ο αλγόριθμος της Google, ο οποίος είναι υπεύθυνος για τη θέση που θα έχει μία ιστοσελίδα στη μηχανή αναζήτησης, δεν θα μπορούσε να μην λαμβάνει σοβαρά υπόψη, λοιπόν, το responsive design. Έτσι, μία σελίδα που έχει δώσει μεγάλη προσοχή σε αυτόν τον τομέα σίγουρα θα ευνοηθεί περισσότερο όσον αφορά το SEO. Στη συνέχεια, θα δούμε πώς ακριβώς ο responsive σχεδιασμός μπορεί να σας ανεβάσει στην κατάταξη της Google και να αυξήσει την επισκεψιμότητα του site σας.
Ταχύτητα Φόρτωσης των Σελίδων
Στους ταχύτατους ρυθμούς της καθημερινότητας, η γρήγορη ταχύτητα φόρτωσης μίας σελίδας δεν θα μπορούσε να μην είναι ένα από τα βασικότερα ζητήματα για τους χρήστες του διαδικτύου. Επακολούθως, η ταχύτητα επηρεάζει σε τεράστιο βαθμό και την κατάταξη μίας ιστοσελίδας. Ο responsive σχεδιασμός θα εξασφαλίσει ότι οι σελίδες φορτώνουν με μεγαλύτερη ταχύτητα σε ένα πλήθος διαφορετικών οθονών.
Η Google, σε πρόσφατες δηλώσεις της, ανέφερε ότι αν η ταχύτητα που απαιτεί μία σελίδα για να φορτώσει ξεπερνά τα 5 δευτερόλεπτα, μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα το 80% των χρηστών να εγκαταλείψουν πριν προλάβουν να βρουν αυτό που ζητούσαν. Ένας καλός χρόνος φόρτωσης είναι περίπου 1 με 2 δευτερόλεπτα, ενώ τα τρία θεωρούνται αποδεκτά. Η ταχύτητα είναι ένα από τα σημαντικότερα κομμάτια των Core Web Vitals, τα οποία προσφέρουν μερικές από τις βασικότερες ενδείξεις για την αξιολόγηση του UX. Μερικές από τις μετρήσεις των CWV είναι:
- Το responsive design
- Η ταχύτητα φόρτωσης
- Η οπτική σταθερότητα
Για να μειώσετε την ταχύτητα φόρτωσης, πρέπει να το λάβετε σοβαρά υπόψη και να κάνετε τις απαραίτητες ενέργειες από τα πρώτα κιόλας στάδια κατασκευής ενός Website. Μία εταιρεία με εξειδίκευση στην κατασκευή ιστοσελίδων σίγουρα έχει την απαραίτητη εμπειρία, γνώση και εργαλεία για να μειώσει τους χρόνους φόρτωσης στα ιδανικά επίπεδα. Μερικές ενέργειες που μπορούν να γίνουν είναι:
- Ελαχιστοποίηση του κώδικα προγραμματισμού
- Καθυστέρηση φόρτωσης της JavaScript
- Μείωση των redirects
Περισσότεροι Χρήστες από Κινητές Συσκευές
Ένα βασικό πλεονέκτημα του responsive design είναι ότι μπορεί να προσελκύσει, αλλά και να κάνει τους νέους χρήστες να παραμείνουν στην ιστοσελίδα σας για περισσότερο χρόνο. Είναι πλέον γνωστό ότι περίπου το 90% του παγκόσμιου πληθυσμού περιηγείται στο διαδίκτυο από κινητές συσκευές. Η τεχνολογική επανάσταση αυτών των συσκευών, λοιπόν, έχει αλλάξει και συνεχίζει να διαμορφώνει τον τρόπο που οι άνθρωποι πλέον χρησιμοποιούν το διαδίκτυο. Ένας ιστότοπος με κακό responsive design αυτόματα μειώνει και την εμπειρία του χρήστη, ο οποίος πιθανότατα θα έχει μία αρνητική εμπειρία, θα εγκαταλείψει το site σας και, ως αποτέλεσμα, θα μειωθεί η επισκεψιμότητά σας.
Σε ένα από τα πρόσφατα update του αλγορίθμου της, η Google έκανε σαφές πως δίνει προτεραιότητα στις κινητές συσκευές και ευνοεί σε μεγάλο βαθμό τις ιστοσελίδες που ανταποκρίνονται άψογα σε αυτές. Οι ιστοσελίδες που αποκρίνονται και προσαρμόζονται στα κινητά, λοιπόν, έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες να βρίσκονται σε υψηλότερες θέσεις όταν κάποιος ψάχνει από κινητές συσκευές. Ο αυξημένος χρόνος παραμονής στην ιστοσελίδα σας, το χαμηλό bounce rate, η αυξημένη αλληλεπίδραση και το οργανικό traffic είναι, λοιπόν, από τα βασικότερα αποτελέσματα ενός επαγγελματικού responsive design.
Ενοποιημένες Προσπάθειες SEO
Πριν το responsive design, αρκετές εταιρείες που ήθελαν να έχουν νέους χρήστες με τη χρήση τεχνικών SEO αποφάσιζαν να δημιουργήσουν αρκετές φορές δύο διαφορετικές ιστοσελίδες. Η μία έκδοση ήταν για desktop και η άλλη για κινητές συσκευές, ώστε να ακολουθούνται και ανεξάρτητες στρατηγικές SEO. Το γεγονός αυτό, φυσικά, ήταν απαιτητικό και απαιτούσε πολύ χρόνο λόγω της διαχείρισης δύο ξεχωριστών site.
Το responsive design απλοποίησε σε τεράστιο βαθμό τη διαδικασία, αφού μπορούμε να έχουμε έναν ιστότοπο με μία ενιαία στρατηγική SEO. Με αυτόν τον τρόπο, εξασφαλίζουμε ότι η ιστοσελίδα μας θα έχει πολύ καλές θέσεις στη Google και θα απαιτεί λιγότερο χρόνο από εμάς. Το responsive design εξασφαλίζει ότι η ιστοσελίδα σας θα είναι ανταγωνιστική και ευέλικτη μέσα στην πάροδο των ετών και θα παραμείνει πρωτοπόρα μέσα στο μεταβαλλόμενο αυτό ψηφιακό περιβάλλον.
Μειωμένο Ποσοστό Εγκατάλειψης
Η μέτρηση των επισκεπτών της ιστοσελίδας σας, η οποία μας δείχνει πόσοι από αυτούς εγκατέλειψαν μετά την ανάγνωση μίας και μόνο σελίδας, ονομάζεται bounce rate. Μία κακή εμπειρία χρήστη και η αντιμετώπιση δυσκολιών κατά την περιήγηση σίγουρα θα αυξήσουν τις πιθανότητες εγκατάλειψης. Ένα υψηλό ποσοστό δείχνει στον αλγόριθμο της Google πως είναι πιθανό ο χρήστης να μην βρήκε αυτό που αναζητούσε ή ότι το περιεχόμενο δεν ήταν ποιοτικό.
Έτσι, η κατάταξή σας στις μηχανές αναζήτησης θα αρχίσει να υποχωρεί σταδιακά. Ο responsive σχεδιασμός βελτιώνει την εμπειρία των επισκεπτών και οι χρήστες παραμένουν περισσότερο χρόνο και επισκέπτονται περισσότερες σελίδες του site. Η βελτιωμένη αυτή εμπειρία κάνει τους χρήστες να αλληλεπιδρούν με μεγάλη ευκολία και έτσι μειώνει τα ποσοστά εγκατάλειψης.
Ασχολούμαι με το content marketing, τη συγγραφή περιεχομένου, το web design και το Digital Marketing. Έχοντας πάνω από 10 χρόνια επαγγελματικής εμπειρίας, έχω συνεργαστεί με εταιρείες που δραστηριοποιούνται σε διάφορους κλάδους, όπως η τεχνολογία, η υγεία, ο τουρισμός, η εστίαση και οι οικονομικές υπηρεσίες. Έχω αναλάβει το content writing, παρέχοντας ποιοτικά άρθρα και κειμενογράφηση για τις ιστοσελίδες των πελατών, με στόχο την προσέλκυση και την αφοσίωση των αναγνωστών.
Η ειδικότητά μου περιλαμβάνει την έρευνα και την ανάλυση λέξεων κλειδιών που σχετίζονται με την κάθε επιχείρηση. Στη συνέχεια, γίνεται η ανάπτυξη και η εφαρμογή των κατάλληλων στρατηγικών content marketing και η δημιουργία περιεχομένου που έχει ως στόχο τις κορυφαίες θέσεις στις μηχανές αναζήτησης όπως η Google. Είμαι παθιασμένος με τη συγγραφή κειμένων και το marketing, και πιστεύω ότι ένα ελκυστικό περιεχόμενο, σε συνδυασμό με τις κατάλληλες στρατηγικές, είναι το κλειδί για μία επιτυχημένη επιχείρηση στον κόσμο του διαδικτύου.
Τα τελευταία 7 χρόνια κατέχω τη θέση του Chief Marketing Officer (CMO) στην Cope Digital Agency, διαμορφώνοντας και υλοποιώντας την ευρύτερη στρατηγική μάρκετινγκ της εταιρείας. Επιπλέον, έχω αναλάβει ενεργό ρόλο στο account management, διασφαλίζοντας την άριστη συνεργασία με τους πελάτες μας και την παροχή υψηλής ποιότητας υπηρεσιών.
Η δέσμευσή μου στο να παρέχω αποδοτικές και καινοτόμες λύσεις σε διαφορετικούς κλάδους, από την υγεία και την τεχνολογία μέχρι τον τουρισμό και τις οικονομικές υπηρεσίες, έχει ενισχύσει το brand μας στην αγορά και έχει συμβάλει στην ανάπτυξη των πελατών μας. Πιστεύω ότι ο συνδυασμός δημιουργικότητας, αναλυτικής σκέψης και τεχνολογίας είναι το κλειδί για την επιτυχία κάθε επιχείρησης.