cope logo

SEO ιστοσελίδων

Το SEO ιστοσελίδων ακολουθεί την κατασκευή ιστοσελίδων και είναι ίσως η αποτελεσματικότερη μέθοδος Digital Marketing. Μπορεί να αυξήσει σημαντικά τις πωλήσεις και τα κέρδη μιας εταιρείας. Η βελτιστοποίηση ιστοσελίδων, είναι ίσως, ο πιο έξυπνος τρόπος να επενδύσει τα χρήματά της μια επιχείρηση! Με το Search Engine Optimization, η αύξηση των νέων πελατών και τα εισερχόμενα έσοδα είναι συνεχώς ανοδικά.

Το SEO ιστοσελίδων αυξάνει τις άμεσες πωλήσεις, αλλά ταυτόχρονα και το brand awareness, το οποίο αποφέρει επιπλέον μελλοντικές πωλήσεις. Δίνει την ευκαιρία στην εταιρία μας να εμφανιστεί στον υποψήφιο αγοραστή, ακριβώς την στιγμή που αυτός ψάχνει να αγοράσει το προϊόν ή την υπηρεσία που παρέχουμε. Επιπλέον, το SEO ιστοσελίδων είναι πραγματικά επένδυση, διότι σε αντίθεση με τη διαφήμιση adwords τα οποία χρεώνουν το κάθε κλικ, η οργανική εμφάνιση στην πρώτη σελίδα της google δεν έχει καθημερινές, επιπλέον χρεώσεις! Η διαφήμιση Facebook, τα Adwords και το SEO είναι λοιπόν τρεις παράγοντες που μπορούν να εκτοξεύσουν στα ύψη την επιχείρηση και τις πωλήσεις σας.

SEO ιστοσελίδων

Off page optimization – SEO ιστοσελίδων

Το αρχικά στάδια, (off page optimization) είναι πάρα πολύ σημαντικά! Πάνω σε αυτά στηρίζονται όλες οι επόμενες ενέργειες (on page), για το SEO ιστοσελίδων. Αν αυτό το βήμα δεν γίνει σωστά, να είστε σίγουροι ότι όλα τα υπόλοιπα, είναι καταδικασμένα να αποτύχουν. Η μεθοδολογία που ακολουθείτε για το SEO ιστοσελίδων, πριν την έναρξη βελτιστοποίησης της ιστοσελίδας και όπως προτείνουν οι SEO  specialist της cope, είναι η εξής:

 

Έρευνα αγοράς – SEO ιστοσελίδων

Αρχικά, πρέπει να γίνει μια αναλυτική έρευνα αγοράς, με τα χαρακτηριστικά των υποψήφιων πελατών, αλλά και του ανταγωνισμού. Για να δημιουργήσουμε μια επιτυχημένη στρατηγική μάρκετινγκ, είναι απαραίτητο να γνωρίζουμε το κοινό μας. Πρέπει να ανακαλύψουμε κάποια πολύ χρήσιμα χαρακτηριστικά, όπως η ηλικία, η περιοχή, η χώρα, το μορφωτικό επίπεδο και η γλώσσα! Όπως καταλαβαίνετε χωρίς αυτά είναι σχεδόν αδύνατο να γίνει ένα αποτελεσματικό SEO ιστοσελίδων. Αν για παράδειγμα έχουμε μια τοπική επιχείρηση, θα ήταν ασύμφορο να στοχεύουμε σε άλλες περιοχές, ή αν το προϊόν μας έχει αναζητήσεις από το εξωτερικό, θα ήταν μη λειτουργικό η σελίδα να μην μεταφραστεί στις γλώσσες που χρειάζεται.

Σε δεύτερο στάδιο πρέπει να γίνει η έρευνα του ανταγωνισμού και πιο συγκεκριμένα του online ανταγωνισμού. Πρέπει να δούμε τις τιμές, ώστε να είμαστε ανταγωνιστικοί, αλλά και τον ανταγωνισμό από άποψη SEO. Έτσι μπορούμε να προβλέψουμε καλύτερα τα επόμενα βήματα μας και τις ενέργειες που πρέπει κάνουμε.

seo ιστοσελίδων

Λέξεις κλειδιά (Keywords) – SEO ιστοσελίδων

Είναι χαμένος χρόνος, να προσπαθείτε να πάρετε μια υψηλή κατάταξη στην πρώτη σελίδα της Google, για λέξεις κλειδιά οι οποίες είναι άσχετες με το αντικείμενό σας, ή για λέξεις που πιστεύετε ότι είναι σχετικές αλλά δεν ψάχνει κανείς. Κάποιες φορές θεωρούμε ότι το λεξιλόγιο που χρησιμοποιούμε στον κλάδο μας, είναι το ίδιο με αυτό που χρησιμοποιούν οι πελάτες. Αυτό απέχει τρομερά από την πραγματικότητα στις περισσότερες των περιπτώσεων.

Πρέπει λοιπόν να εντοπίσουμε, πως το αγοραστικό κοινό σκέφτεται και κατόπιν πως ψάχνει, στην μηχανή αναζήτησης της Google. Έτσι, πρέπει να γίνει μια έρευνα εις βάθος, ώστε να βρεθούν όλες οι λέξεις κλειδιά που χρησιμοποιούν για να ψάξουν την υπηρεσία ή το προϊόν σας. Αφού καταγραφούν όλα τα keywords και μπουν σε μια λίστα, επιλέγουμε αυτά με τον μεγαλύτερο μηνιαίο όγκο αναζήτησης, αλλά και με την μεγαλύτερη συνάφεια ως προς την υπηρεσία ή το προϊόν μας.  Αυτές θα είναι και οι λέξεις κλειδιά, πάνω στις οποίες θα στηριχθεί όλη η διαδικασία για την βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας μας. Η έρευνα για τις λέξεις κλειδιά περιλαμβάνει:

  • Εύρεση λέξεων κλειδιών
  • Ανάλυση
  • Επιλογή βάση όγκου αναζήτησης και συνάφειας
  • Προσαρμογή των λέξεων στην ιστοσελίδα

 

Τροποποιήσεις – SEO ιστοσελίδων

Μετά από αυτή την έρευνα και βάση των νέων στοιχείων, κάνουμε τις απαραίτητες τροποποιήσεις στα προϊόντα ή τις υπηρεσίες μας. Για παράδειγμα η έρευνα αγοράς μπορεί να αποδείξει ότι οι τιμές μας δεν είναι ανταγωνιστικές, ή ότι το ύφος της σελίδας και των κειμένων μας δεν ανταποκρίνεται στην ηλικία, το φύλο ή το μορφωτικό επίπεδο των υποψήφιων αγοραστών. Βασιζόμενοι σε αυτά τα στοιχεία δημιουργούμε ένα περιεχόμενο (κείμενα, φωτογραφίες, βίντεο κ.τ.λ.) το οποίο θα μπορεί να περάσει επιτυχώς το μήνυμα στον καταναλωτή.

Σκοπός του περιεχομένου, είναι είτε να κάνει τον επισκέπτη της ιστοσελίδας μας απευθείας πελάτη, είτε να τον προτρέψει να κάνει κάποια επιθυμητή ενέργεια, όπως η συμπλήρωση μιας φόρμας επικοινωνίας. Έχοντας λοιπόν τα στοιχεία του, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε την κατάλληλη digital marketing στρατηγική, με στόχο να γίνει πελάτης μας στο άμεσο μέλλον.

SEO ιστοσελίδων

Επιλογή domain name – SEO ιστοσελίδων

Όσο περίεργο και να ακούγεται, το όνομα της σελίδας σας μπορεί να παίξει σημαντικό ρόλο στην κατάταξή της. Αν το SEO ιστοσελίδων είναι ο βασικός στόχος σας, τότε ένα όνομα σχετικό με το περιεχόμενο βοηθάει πάρα πολύ. Για παράδειγμα ένα site με μεταφορές και μετακομίσεις, θα μπορούσε να ονομαστεί www.metafores-metakomiseis.gr. Μια τέτοια επιλογή θα έδινε ένα σημαντικό προβάδισμα, σε αυτές τις 2 λέξεις κλειδιά, σε σχέση με τους ανταγωνιστές.

Ένα επιπλέον σημαντικό χαρακτηριστικό που πρέπει να σκεφτούμε πριν την αγορά domain είναι η κατάληξή του. Υπάρχουν πάρα πολλές καταλήξεις, όπως .gov, .net, .org κ.τ.λ. Στην περίπτωσή μας θα αναλύσουμε όμως τις καταλήξεις .gr και .com. Πότε πρέπει να επιλέξουμε το ένα και πότε το άλλο? Αν έχουμε μια τοπική επιχείρηση λοιπόν, της οποίας οι υπηρεσίες ή τα προϊόντα απευθύνονται στην Ελλάδα, τότε επιλέγουμε το gr. Η κατάληξη αυτή, βοηθάει σε τεράστιο βαθμό από άποψης SEO, ώστε η Google να εμφανίσει την σελίδα σας στα τοπικά αποτελέσματα. Αν πάλι απευθύνεστε σε παγκόσμιο επίπεδο τότε η επιλογή του .com (company) είναι η ιδανική. Αν πάλι θέλετε να προωθήσετε την σελίδα σας σε κάποια άλλη χώρα, μπορείτε να βρείτε και να αγοράσετε ένα domain με την κατάληξη της συγκεκριμένης χώρας.

 

SEO ιστοσελίδων – Google Algorithm

Η μηχανή αναζήτησης της Google χρησιμοποιεί κάποιους πολύπλοκους αλγόριθμους (Google Algorithm), οι οποίοι αποτελούνται από περίπου 200 διαφορετικούς παράγοντες. Οι αλγόριθμοι αυτοί αλλάζουν συνεχώς, συνεπώς κάτι που ισχύει σήμερα μπορεί να μην ισχύει αύριο. Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που το SEO ιστοσελίδων, πρέπει να παρακολουθείτε από κάποιον ο οποίος ενημερώνεται για όλες τις τελευταίες εξελίξεις στον χώρο. Αυτοί είναι και οι παράγοντες που πρέπει να βελτιστοποιήσουμε ώστε η Google, να μας δώσει προτεραιότητα έναντι των υπόλοιπων site.

Ο στόχος μας λοιπόν είναι τα πρώτα δέκα αποτελέσματα, τα οποία αποτελούν και την πρώτη σελίδα της Google. Ο απλούστατος λόγος είναι διότι σπάνια κάποιος πηγαίνει στην δεύτερη σελίδα, γιατί όπως κάποιος πολύ σωστά είπε…. “Αν θέλει κάποιος να κρύψει ένα πτώμα, τότε το καλύτερο μέρος είναι η δεύτερη σελίδα της Google“. Ας δούμε λοιπόν τους σημαντικότερους παράγοντες αυτού του αλγόριθμου, με τους οποίους πρέπει να ασχοληθούμε, ώστε να έχουμε μια υψηλή κατάταξη.

 

On page optimization – SEO Ιστοσελίδων

Αφού όπως προαναφέραμε δημιουργήσουμε την λίστα με τις επικρατέστερες λέξεις κλειδιά, τις κατηγοριοποιούμε σε ομάδες. Οι ομάδες πρέπει να περιέχουν λέξεις κλειδιά με το ίδιο θέμα, ώστε να χρησιμοποιήσουμε μερικές από αυτές σε κάθε σελίδα. Σε αυτό το σημείο πρέπει όμως να διευκρινίσουμε μια πολύ σημαντική λεπτομέρεια που πρέπει να γίνει απόλυτα κατανοητή. Η κατάταξη στην Google, γίνεται για κάθε σελίδα τους site μας ξεχωριστά! Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να δημιουργήσουμε σελίδες, οι οποίες θα περιέχουν ένα βασικό keyword η κάθε μια και ίσως ένα με δύο δευτερεύοντα. Αυτός είναι και ένας από τους λόγους που κάποιες σελίδες ενός site μπορεί να εμφανίζονται στην πρώτη σελίδα, ενώ κάποιες άλλες όχι.

Αν για παράδειγμα θέλουμε να δημιουργήσουμε μια σελίδα με έπιπλα κουζίνας, τότε μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε ως βασικό keyword το “έπιπλα κουζίνας” και ως δευτερεύοντα τα keywords “οικονομικά έπιπλα κουζίνας” και “έπιπλα κουζίνας Αθήνα” τα οποία περιέχουν και τη βασική μας, λέξη κλειδί. Αφού λοιπόν αποφασίσαμε ποια είναι η βασική λέξη κλειδί για μια συγκεκριμένη σελίδα του site μας, ας δούμε τι κάνουμε στην συνέχεια.

SEO ιστοσελίδων

Επικεφαλίδες και URL – SEO ιστοσελίδων

Το keyword που θα χρησιμοποιήσετε, για το SEO ιστοσελίδων, πρέπει να υπάρχει επίσης και στο URL της σελίδας σας. Παράδειγμα, αν το site σας είναι το “www.casa.gr” και η σελίδα φτιαχτεί για το keyword “έπιπλα κουζίνας“, τότε το URL πρέπει να είναι “www.casa.gr/epipla kouzinas“. Στη συνέχεια, πρέπει να Δημιουργήσουμε H1, H2 και H3 επικεφαλίδες, στις οποίες να περιέχεται το συγκεκριμένο keyword.

SEO optimization κειμένων

Αφού έχουμε γράψει τα αρχικά, βασικά κείμενά που προορίζονται για την κάθε μας σελίδα, πρέπει να ακολουθήσουμε κάποια απαραίτητα βήματα. Η Google, θέλει τα αποτελέσματα που θα επιλέξει να εμφανίσει σε μια αναζήτηση, να είναι φιλικά για τους χρήστες. Αυτό σημαίνει, ότι θέλει να είναι όσο το δυνατόν περισσότερο, συντακτικά και ορθογραφικά σωστά. Το πρώτο σημαντικό βήμα είναι λοιπόν να ελέγξουμε το readability του κειμένου μας και να κάνουμε τις απαραίτητες διορθώσεις. Αυτό σημαίνει ότι:

  • πρέπει το κείμενο να είναι χωρισμένο σε παραγράφους, maximum 150 λέξεων
  • Το κάθε Heading να ακολουθείτε από κείμενο, maximum 300 λέξεων
  • Η κάθε πρόταση να έχει maximum 20 λέξεις
  • Το κείμενο να είναι στην ενεργητική φωνή και όχι στην παθητική
  • Να χρησιμοποιήσετε transition words (Επίσης, Επιπλέον, Έτσι, Τελικά, κ.τ.λ.)
  • Να μην υπάρχουν ορθογραφικά λάθη

seo ιστοσελίδων

Στην συνέχεια, πρέπει να τοποθετήσουμε με την κατάλληλη πυκνότητα (density) την λέξη, ή τις λέξεις κλειδιά, μέσα στο κείμενο. Το μέγιστο ποσοστό, που μπορούμε να επαναλάβουμε το keyword επί του κειμένου, είναι 2.5%. Αυτό σημαίνει ότι σε ένα κείμενο 1000 λέξεων, το keyword μπορεί να υπάρχει έως 25 φορές. Για να γίνει γίνει η ζωή σας πιο εύκολη, δοκιμάστε το Yoast Plugin, για SEO ιστοσελίδων.

seo ιστοσελίδων

ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΤΕ: Τα κείμενα που θα χρησιμοποιήσετε στην σελίδα σας, πρέπει να έχουν Original Content. Αυτό σημαίνει ότι η Google θέλει το κείμενο να είναι δικό σας και όχι αντιγραμμένο από άλλες σελίδες του διαδικτύου. Αυτός είναι ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες για την υψηλή κατάταξη της σελίδας σας.

 

Title – Meta description – seo ιστοσελίδων

To Title και το Meta description είναι δύο ακόμη βασικοί παράγοντες για το SEO ιστοσελίδων. Ο βασικός κανόνας είναι ότι πρέπει να τραβάνε το μάτι του υποψήφιου πελάτη, ενώ ταυτόχρονα να περιέχουν την λέξη κλειδί της κάθε σελίδας. Το keyword, πρέπει να χρησιμοποιηθεί μία φορά στην αρχή του SEO title και μια φορά στην αρχή του Meta Description. Στη συνέχεια, το υπόλοιπο κείμενο στο SEO Title πρέπει να δηλώνει το Brand της εταιρείας μας. Το υπόλοιπο Meta Description, πρέπει να περιλαμβάνει ένα μήνυμα ελκυστικό για τον καταναλωτή, ώστε να τον παροτρύνει να κλικάρει. Μην ξεχνάτε ότι όταν κάνουμε μια αναζήτηση στην Google, το Title και το Description είναι το κείμενο που εμφανίζετε στα αποτελέσματα. Είναι λοιπόν, τα πρώτα στοιχεία που θα δει ο ενδιαφερόμενος, για το προϊόν ή την υπηρεσία που αναζητά, αλλά και γενικότερα για την επιχείρησή μας.

seo ιστοσελίδων

Images & Photos – SEO ιστοσελίδων

Οι φωτογραφίες και γενικότερα οι εικόνες που χρησιμοποιούμε στην σελίδα μας, χρειάζεται επίσης να ακολουθούν κάποιους συγκεκριμένους κανόνες. Έτσι λοιπόν για ένα σωστό SEO ιστοσελίδων, πρέπει να:

  • Κάνουμε optimize τις εικόνες πριν τις ανεβάσουμε στην σελίδα και δίνουμε όνομα το οποίο να περιέχει το Keyword. Αυτό σημαίνει ότι με κάποιο ειδικό πρόγραμμα επεξεργασίας εικόνας, όπως για παράδειγμα το Photoshop, πρέπει να μειώσουμε το μέγεθος της εικόνας. Εικόνες έως 90 kb είναι γενικά ένα αρκετά καλό μέγεθος για να χρησιμοποιήσουμε. Αν δεν μας ενδιαφέρει τόσο η οπτική αισθητική, μπορούμε να κατεβάσουμε την ανάλυση ακόμα περισσότερο. Γενικά όσο λιγότερα Kb, τόσο το καλύτερο, διότι η ταχύτητα φόρτωσης της σελίδας είναι μεγαλύτερη, πράγμα που η Google θεωρεί πάρα πολύ θετικό.
  • Συμπληρώσουμε το alt text και το Description. Στην ουσία, αυτά είναι το SEO optimization της κάθε εικόνας ξεχωριστά. Αυτό σημαίνει ότι αν τα έχουμε συμπληρώσει με το αντίστοιχο keyword , η Google έχει ένα ακόμα στοιχείο για το περιεχόμενο της συγκεκριμένης σελίδας, άρα έναν ακόμα λόγο για να μας δώσει προτεραιότητα στα αποτελέσματά της.
  • Μην ξεχνάτε, ο κανόνας του original content ισχύει και σε αυτή την περίπτωση. Εικόνες που απλά βρήκατε στο διαδίκτυο δεν βοηθάνε στο SEO ιστοσελίδων.

Link Building – SEO ιστοσελίδων

To Link Building είναι μια πολύ σημαντική διαδικασία για την σελίδα μας και χωρίζεται σε 3 κατηγορίες. Τα internal Links, τα outbound Links και τα Backlinks. Ας δούμε λοιπόν τι είναι το καθένα ξεχωριστά.

seo ιστοσελίδων

Internal Links

Τα Internal Links, χρησιμοποιούνται για την ομαλή και εύκολη πλοήγηση του χρήστη μέσα στο site σας. Η Google τα θεωρεί ένα πολύ σημαντικό στοιχείο, έτσι δεν θα ήταν συνετό να τα παραλείψετε από την σελίδα σας. Τα internal Links είναι υπερ-σύνδεσμοι, τους οποίους πρέπει να χρησιμοποιούμε μέσα στα κείμενα μας. Ένα σωστό internal Link, πρέπει να έχει anchor text σχετικό με την σελίδα που παραπέμπει. Links όπως για παράδειγμα “πατήστε εδώ” ή απλά ένα εμφανές URL είναι πολύ μικρότερης αξίας για την Google.

 

Outbound Links

Τα Outbound Links, αυτή τη φορά αντί να παραπέμπουν σε μια άλλη σελίδα του site μας, παραπέμπουν σε άλλη ιστοσελίδα. Αυτού του είδους Links, δίνουν στην ουσία Authority στις σελίδες μας και λειτουργούν όπως η βιβλιογραφία, σε μια εργασία πανεπιστημίου. Είναι ιδιαίτερα χρήσιμα σε νέα site, τα οποία έχουν χαμηλό Authority. Για παράδειγμα αν δημιουργήσουμε μια σελίδα για το Μάρκετινγκ, θα μπορούσαμε να βάλουμε Outbound Links, σε κάποια site με υψηλό Authority. Με αυτόν τον τρόπο προσθέτουμε αξιοπιστία στο περιεχόμενο, εφόσον δηλώνουμε ότι έχουμε χρησιμοποιήσει κάποιες έγκυρες πηγές.

 

Backlinks

Τα Backlinks είναι ουσιαστικά Links από άλλα site, προς το δικό μας. Για να έχουν αξία, όπως και τα Outbound Links, πρέπει να είναι από site με υψηλό Authority. Επίσης, η βαρύτητα που δίνει η Google στα Backlinks, εξαρτάται από την συνάφεια των δυο site και από το Anchor Text που θα χρησιμοποιήσετε. Αν λοιπόν για παράδειγμα πουλάτε ορθοπεδικά παπούτσια και κάποιο site γράψει ένα άρθρο για αυτά, τότε πρέπει μέσα στο κυρίως σώμα του άρθρου και στις λέξεις “ορθοπεδικά παπούτσια” να τοποθετήσει σύνδεσμο, ο οποίος θα παραπέμπει στη σελίδα σας.

Τα Backlinks πρέπει να αποκτηθούν με φυσικό για την Google τρόπο. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να προσπαθούμε να παίρνουμε Backlinks με έναν ομαλό και σταθερό ρυθμό. Τι θα γίνει αν προσθέσετε μέσα σε λίγες μέρες το Link της σελίδας σας, σε εκατοντάδες καταλόγους και site? Πολύ απλά, η Google θα το εκλάβει ως προσπάθεια χειραγώγησης των αποτελεσμάτων της. Αυτό σημαίνει ότι θα έχετε ανεπιθύμητες κυρώσεις, που θα επηρεάσουν αρνητικά την κατάταξη της σελίδας σας.

SEO Ιστοσελίδων – Cope

Όλες οι προαναφερθέντες ενέργειες, αποτελούν μόνο το 30 – 40 %, από τις εργασίες που απαιτούνται για το SEO ιστοσελίδων. Μια καλή θέση στην κατάταξη της Google περιλαμβάνει πολλά τεχνικά ζητήματα και λάθη κώδικα τα οποία πρέπει να διορθωθούν. Responsive Design, Broken Links, μειωμένη ταχύτητα φόρτωσης, χρήση μη φιλικών προς το SEO Templates. Affiliate Links και redirects, είναι μερικές από τις παραμέτρους, οι οποίες μπορεί να ευθύνονται για την χαμηλή κατάταξη της ιστοσελίδας σας.

Βρήκατε αυτό το άρθρο χρήσιμο? Θέλετε μια δωρεάν εκτίμηση του SEO της ιστοσελίδας σας, σχετικά με την υπάρχουσα κατάστασή της, τα προβλήματα που αντιμετωπίζει, αλλά και προτάσεις για την άμεση βελτίωσή της? Τότε μην διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας. η να συμπληρώσετε την φόρμα με τα στοιχεία και την ιστοσελίδα σας.

 

4 + 12 =