SEO specialist – SEO Expert

από | Δεκ 12, 2018 |

Πως ένας SEO Specialist μπορεί να σας βοηθήσει να αναπτύξετε την επιχείρησή σας

Πιστεύετε ότι χρειάζεστε έναν SEO specialist; Είστε ιδιοκτήτης επιχείρησης και θέλετε πελάτες. Οι πελάτες είναι άνθρωποι που αναζητούν διάφορα προϊόντα και υπηρεσίες. Πώς όμως αναζητούν το προϊόν ή την υπηρεσία σας; Τι λέξεις χρησιμοποιούν για την αναζήτηση; Τι μπορείτε να κάνετε, ως ιδιοκτήτης επιχείρησης, για να επωφεληθείτε από αυτές τις αναζητήσεις; Ποια είναι η καλύτερη στρατηγική για να ακολουθήσετε, ώστε να μπορείτε να λάβετε τα αποτελέσματα που θέλετε, όταν τα θέλετε; Αυτές είναι μερικές από τις ερωτήσεις, που ένας SEO specialist μπορεί να σας βοηθήσει να απαντήσετε. Και αφού απαντηθούν, ο SEO Expert μπορεί να σας βοηθήσει να αυξήσετε την επισκεψιμότητα και τις μετατροπές των επισκεπτών σε πελάτες.

Τώρα, ξέρω τι σκέφτεστε: “Λοιπόν, θα μπορούσα να απαντήσω σε όλες αυτές τις ερωτήσεις χωρίς να χρειαστεί να πληρώσω έναν SEO Expert. Θα κάνω μια μικρή έρευνα και θα το καταλάβω. “Θαυμάζω τον ενθουσιασμό σας αν όντως συμβαίνει. Σας ενθαρρύνω και εγώ λοιπόν να κάνετε τη έρευνα σας, ώστε να κατανοήσετε τι είναι το SEO (Search Engine Optimization). Ωστόσο, θα δείτε γρήγορα ότι μπορεί να γίνει πολύ περίπλοκο.

Θέλετε δωρεάν έλεγχο SEO της ιστοσελίδα σας;

Τι πρέπει να γνωρίζει ένας SEO Specialist

Το SEO δεν αφορά μόνο τα κείμενα της ιστοσελίδας σας! Αφορά επίσης πολλά τεχνικά θέματα κατά την κατασκευή του website, αλλά και σωστό link building. Οι SEO specialists πρέπει να είναι σε θέση να σας πουν πώς να δημιουργήσετε μια SEO friendly ιστοσελίδα εξ’ αρχής. Επιπλέον, πρέπει να σας πουν πώς συνδέετε αποτελεσματικά μια σελίδα με άλλες, ώστε να βοηθήσει τη στρατηγική SEO σας. Φυσικά, αυτά δεν είναι τα μόνα που κάνει ένας SEO Expert… είναι απλώς τα βασικά.

Λάβετε υπόψη σας, ότι ο αλγόριθμος της μηχανής αναζήτησης της Google, αλλάζει συνεχώς! Ένας SEO specialist πρέπει να είναι συνεχώς ενήμερος για όλες τις εξελίξεις, προκειμένου να κάνει αποτελεσματικά τη δουλειά του. Επίσης, οι τρόποι για να κάνετε SEO αλλάζουν συνεχώς και ένας SEO Specialist πρέπει να τους γνωρίζει. Ο μόνος τρόπος για να δούμε τι λειτουργεί και τι όχι, είναι μέσα από μακροχρόνιες δοκιμές.

Τι είναι το SEO?

Το SEO είναι μια διαδικασία που χρησιμοποιείτε για να βελτιστοποιήσετε το περιεχόμενό της ιστοσελίδας σας. Με αυτόν τον τρόπο γίνεται ορατό στα οργανικά αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης. Πώς βελτιστοποιείτε το περιεχόμενό σας; Ο SEO Expert πρέπει να κάνει μια εκτεταμένη έρευνα για λέξεις-κλειδιά ώστε να μάθει πώς οι άνθρωποι αναζητούν το προϊόν / υπηρεσία σας. Στη συνέχεια συμπεριλαμβάνετε το κάθε ένα από τα keywords που θα επιλέξετε σε συγκεκριμένες σελίδες. Τώρα, το να “συμπεριλάβετε τα keywordsί” δεν σημαίνει ότι βάζετε τη λέξη κλειδί 50 φορές σε μια σελίδα. Αυτό ονομάζεται “keyword stuffing” και είναι κάτι που η Google τιμωρεί.

Τι κάνει ένας SEO Expert  όταν γράφεi περιεχόμενο; χρησιμοποιεί αυτές τις λέξεις κλειδιά με φυσικό τρόπο μέσα στο περιεχόμενο της σελίδας σας. Φυσικά, δεν πρέπει να το συμπεριλάβετε σε κάθε πρόταση, αλλά να είναι μόνο το 2% του κειμένου σας σε κάθε σελίδα.

Ο Neil Patel, ένας από τους κορυφαίους SEO specialist, στο post blog του “SEO Made Simple: A Step-by-Step Guide“, δίνει μια πολύ καλή εικόνα για το τι είναι το SEO και πώς λειτουργεί.

Βοηθήστε τον SEO Specialist κατανοώντας το κοινό σας

Έχετε έναν SEO specialist που εργάζεται ως υπάλληλος για την εταιρία σας, ή αναθέτετε τη δουλειά σε κάποια εξειδικευμένη εταιρία με SEO experts; Τότε πρέπει να είστε σε θέση να παρέχετε κάποιες λεπτομέρειες σχετικά με τον πελάτη σας. Ποιοι είναι οι πελάτες ή οι δυνητικοί πελάτες σας; Ποια προβλήματα αντιμετωπίζουν και πώς τους βοηθά το προϊόν, ή η υπηρεσία σας; Αυτές και πολλές ακόμα ερωτήσεις, αποτελούν το προφίλ του πελάτη σας. Με αυτές τις πληροφορίες, οι seo specialists θα είναι σε θέση να διεξάγουν εκτενή έρευνα και να σας προσφέρουν ποιοτικές γνώσεις και στρατηγικές, που θα σας βοηθήσουν να αναπτύξετε την επιχείρησή σας.

Αν δεν έχετε ένα λεπτομερές προφίλ πελατών, θα πρέπει να παρέχετε στον SEO specialist το χρόνο για να ολοκληρώσει ένα για εσάς. Αυτό είναι απαραίτητο. Χρειάζεται χρόνος για τη συλλογή σημαντικών πληροφοριών. Κατά συνέπεια, αυτό σημαίνει ότι οι SEO Experts θα σας κάνουν πολλές ερωτήσεις. Κάποιες ερωτήσεις που μπορεί και πρέπει να ρωτήσουν:

  1. Ποιοι είναι οι υπάρχοντες πελάτες σας;
  2. Μπορεί η τρέχουσα βάση πελατών σας να κατανεμηθεί σε ομάδες;
  3. Σε ποιο από αυτά τα γκρουπ θέλετε να δώσετε περισσότερη προσοχή ; Γιατί;
  4. Ποια προβλήματα αντιμετωπίζουν (που το προϊόν / η υπηρεσία σας μπορεί να λύσει);
  5. Πώς λύνουν το πρόβλημα τώρα;
  6. Πού μπορούμε να τους εντοπίσουμε στο διαδίκτυο;
  7. Πώς αναζητούν τη λύση στο πρόβλημα;

Στόχοι ενός SEO Expert

Είναι βέβαιο, πως πρέπει να γνωρίζετε ποιοι είναι οι στόχοι και οι ευθύνες ενός seo specialist. Με αυτό τον τρόπο θα αποφύγετε την απογοήτευση και από τις δύο πλευρές. Ορίστε στόχους και χρονικά πλαίσια από την αρχή της εταιρικής σχέσης με τον SEO Expert. Να είστε έτοιμοι να απαντήσετε σε πολλές ερωτήσεις. Βεβαιωθείτε ότι λαμβάνετε μηνιαίες αναφορές σχετικά με την πρόοδο και τα αποτελέσματα και μην ξεχάσετε να κάνετε βελτιώσεις σύμφωνα με τα δεδομένα. Πείτε τη γνώμη σας, αλλά επιτρέψτε στους seo specialists να κάνουν τη δουλειά τους! Ακόμη και αν μερικές φορές δεν καταλαβαίνετε τι λένε. Μην ξεχνάτε ότι αυτή είναι η δουλειά τους.

Η έρευνα του SEO Expert για λέξεις κλειδιά δεν είναι προαιρετική

Ένα από τα πιο σημαντικά προσόντα ενός SEO specialist, είναι να είναι σε θέση να εκτελέσει μια εκτενή έρευνα keyword. Με αυτόν τον τρόπο ο SEO Expert ανακαλύπτει πώς οι χρήστες ψάχνουν για το προϊόν ή την υπηρεσία σας. Σκεφτείτε πώς κάνετε μια αναζήτηση Google. Γράφετε μια λέξη στη μηχανή αναζήτησης ή πολλές; Ή μήπως κάνετε την αναζήτηση ως ερώτηση;

Υπάρχουν δύο διαφορετικοί τύποι λέξεων κλειδιών. Τα long tail keywords και τα short tail keywords. Τα Long tail keywords είναι σύντομες φράσεις, που συνήθως αποτελούνται από 3 – 5 λέξεις. Από την άλλη, τα short tail keywords αποτελούνται από 1 – 2 λέξεις. Η πρώτη κατηγορία έχει συνήθως χαμηλότερους όγκους αναζήτησης, ωστόσο είναι πολύ πιο συγκεκριμένες αναζητήσεις. Είναι λογικό λοιπόν, να έχουν και πολύ υψηλότερα ποσοστά μετατροπής των επισκεπτών σε πελάτες.

Παράδειγμα από τον SEO Expert

Ας δούμε ένα παράδειγμα. Αν ψάχνετε για «ψηφιακό μάρκετινγκ», θα βρείτε μια σειρά από άρθρα που θα αναλύουν όλες τις πτυχές του ψηφιακού μάρκετινγκ. (ιστοσελίδα, SEO, μάρκετινγκ επιρροής, κοινωνικά μέσα κ.λπ.). Αλλά τα αποτελέσματα στην πρώτη σελίδα θα σας δώσουν γενικές πληροφορίες σχετικά με τα διαφορετικά είδη του ψηφιακού μάρκετινγκ.

Ενώ, αν ψάξετε για «SEO για μικρές επιχειρήσεις», τα άρθρα που θα βρείτε θα έχουν ως θέμα μόνο το SEO για επιχειρήσεις. Είναι λοιπόν μια πιο στοχευμένη αναζήτηση, επομένως και τα αποτελέσματα θα είναι πιο στοχευμένα.

Οι SEO specialists θα πρέπει να είναι σε θέση να σας δώσουν μια λίστα με σχετικές λέξεις-κλειδιά, τόσο Long tail όσο και short tail. Αυτό που πρέπει να δώσετε προσοχή, είναι η συνάφεια με την επιχείρησή σας και ο μηνιαίος όγκος αναζήτησης. Στη συνέχεια, θα πρέπει να σας παραδώσουν ένα στρατηγικό πλάνο για τον αποτελεσματικό τρόπο χρήσης αυτών των λέξεων-κλειδιών.

Οι SEO Specialists μπορούν να σας συμβουλεύσουν σχετικά με το σχεδιασμό μιας SEO-friendly ιστοσελίδας

Ένας σχεδιαστής ιστοσελίδων μπορεί να σας βοηθήσει να σχεδιάσετε μια όμορφη ιστοσελίδα. Κάποιος προγραμματιστής μπορεί να σας βοηθήσει να αναπτύξετε αυτόν τον ιστότοπο. Ο SEO specialist πρέπει να σας πει αν αυτός ο ιστότοπος αναπτύχθηκε σωστά σε σχέση με τα ζητούμενα της Google. Οι μηχανές αναζήτησης πρέπει να

  1. μπορούν να ανιχνεύσουν αποτελεσματικά την κάθε σελίδα
  2. ερμηνεύσουν σωστά το περιεχόμενο
  3. το κατατάξουν στη βάση δεδομένων τους
  4. του δώσουν μια καλή θέση στα αποτελέσματα της Google

Ως εκ τούτου, είναι σημαντικό για έναν SEO specialist να συνεργαστεί στενά με τον web designer / developer. Και αυτό πρέπει να γίνει από την αρχή της διαδικασίας, ώστε τίποτα να μην χτιστεί λανθασμένα ή αναποτελεσματικά. Αυτός είναι και ο λόγος, που πολλοί seo Experts έχουν επίσης γίνει ειδικοί και στον σχεδιασμό και την ανάπτυξη ιστοσελίδων.

Στην κορυφή των αποτελεσμάτων

Οι μηχανές αναζήτησης, θέλουν πάντα να εμφανίζουν τα σωστά αποτελέσματα στους σωστούς ανθρώπους. Επομένως, το περιεχόμενο ενός ιστότοπου πρέπει να ανταποκρίνεται στις ανάγκες τόσο των πελατών σας όσο και των μηχανών αναζήτησης. Μόνο με αυτόν τον τρόπο θα καταφέρετε να φτάσετε στην κορυφή των αποτελεσμάτων της Google.

Γιατί ένας seo specialist πρέπει να είναι ενσωματωμένος από την αρχή της διαδικασίας σχεδιασμού μιας ιστοσελίδας; Για τον απλό λόγο του ότι η επιτυχία σας στην Google θα είναι πολύ μεγαλύτερη. Με το σωστό περιεχόμενο, το οποίο θα φέρει τους κατάλληλους ανθρώπους στη σελίδα σας θα αυξήσετε τις μετατροπές και τις πωλήσεις. Ένας SEO specialist θα πρέπει να απογειώσει τις πωλήσεις σας και να σας βοηθήσει να επιτύχετε τους επιχειρηματικούς σας στόχους.

Ενισχύστε τις προσπάθειές σας στο SEO με την χρήση Social Media

Η βάση κάθε προσπάθειας ψηφιακού μάρκετινγκ είναι να οικοδομηθεί εμπιστοσύνη και αυτό δεν γίνεται εν μία νυκτί. Ένας σημαντικός τρόπος για να το επιτύχετε, είναι μέσω της παρουσίας σας στα κοινωνικά δίκτυα. Η αλληλεπίδραση με τους πελάτες, τους ειδικούς στον κλάδο σας και η ανταλλαγή περιεχομένου, δημιουργούν σίγουρα εμπιστοσύνη. Ως αποτέλεσμα, θα αυξηθεί η πιθανότητα μα κάνουν share το περιεχόμενό που δημοσιεύετε. Αυτό θα επηρεάσει θετικά την απόδοση στο SEO, αφού οι μηχανές αναζήτησης αγαπούν την αλληλεπίδραση με το κοινό.

Όταν ξεκινάτε τις προσπάθειες για την κατάταξη κάποιας σελίδας η άρθρου σας, τα social media θα ενθαρρύνουν τον κόσμο να χρησιμοποιήσει το υλικό σας. Έτσι, αν επαναδημοσιευθεί σε άλλες σελίδες, θα έχετε και τα απαραίτητα backlinks που θα σας βοηθήσουν να ανεβείτε στα μάτια της Google! Άρα και στις θέσεις της μηχανής αναζήτησης. Αυτόματα, θα αρχίσει να ανεβαίνει και το authority της σελίδας σας και η Google θα σας θεωρήσει ως ειδικό στο συγκεκριμένο θέμα.

Ένας SEO specialist, θα σας βοηθήσει να ξεκινήσετε σωστά με τα κοινωνικά δίκτυα. Πως μπορούν να σας βοηθήσουν οι πληροφορίες που συγκεντρώνουν από τους πελάτες και την έρευνα λέξεων κλειδιών; Οι SEO specialists μπορούν να σας δώσουν σημαντικά στοιχεία για να αυξήσετε το engagement με τους μελλοντικούς πελάτες σας.

A SEO Expert explains: Black Hat vs White Hat vs Grey Hat

Σε κάθε επάγγελμα, υπάρχουν εκείνοι που πραγματικά ενδιαφέρονται για το τι κάνουν και εκείνοι που αποσκοπούν στο εύκολο κέρδος. Οι SEO specialists που νοιάζονται για τον πελάτη, ονομάζονται White Hat SEOs. Οι SEO Experts που χρησιμοποιούν βρώμικες τεχνικές ονομάζονται Black Hat SEOs. Και όπως ίσως έχετε ήδη φανταστεί, οι Grey Hat SEOs είναι εκείνοι που κάνουν λίγο και από τα δύο.

Black Hat σημαίνει ότι ο SEO specialist επικεντρώνεται μόνο στα σημεία που θέλει η μηχανή αναζήτησης. Έτσι αγνοούν αυτό που θέλει ο χρήστης και πιθανός πελάτης τους. Θυμηθείτε πώς στην αρχή αυτής της ανάρτησης συζήτησα πόσο σημαντικό είναι να γνωρίζετε το κοινό σας; Λοιπόν, οι Black Hat SEO Experts, δεν ενδιαφέρονται πραγματικά γι ‘αυτό. Φροντίζουν μόνο για την ταχεία απόκτηση χρημάτων και όχι για τα μακροπρόθεσμα αποτελέσματα και τις επιπτώσεις των ενεργειών τους.

Παράδειγμα

Ένα συχνό φαινόμενο τεχνικής Black Hat, είναι η δημιουργία περιεχομένου με υπερβολικό αριθμό λέξεων κλειδιών. Όταν συμβαίνει αυτό, δεν έχουν ως στόχο το περιεχόμενο να είναι ευανάγνωστο… από τον άνθρωπο. Το να γεμίσουμε το κείμενο με λέξεις-κλειδιά σημαίνει ότι οι μηχανές αναζήτησης θα ανιχνεύσουν τη σελίδα και θα της δώσουν κάποια κατάταξη, αλλά μόνο προσωρινά. Και όχι μόνο προσωρινό, αλλά θα τιμωρηθεί και από τις μηχανές αναζήτησης και θα είναι δύσκολο να ανακάμψει.

H αλήθεια είναι ότι πριν μερικά χρόνια αυτή η μέθοδος έδειχνε να λειτουργεί! Αρκετά site που εμφανίζονταν στις πρώτες θέσεις είχαν δεκάδες φορές μέσα στις σελίδες τους το ίδιο keyword. O στόχος των SEO Expert ήταν φυσικά ήταν να ξεγελάσουν την Google ώστε να βγουν ψηλά στη μηχανή αναζήτησης. Όμως η Google, με τις συνεχείς ανανεώσεις του αλγόριθμου της, πρόσθεσε και αυτό το κομμάτι ώστε να αποτρέψει αυτό το γεγονός. Ο λόγος ήταν ότι η Google ενδιαφέρεται να αφήνει ικανοποιημένους τους χρήστες και όχι τους διαφημιζόμενους. Έτσι μπορείτε να καταλάβετε, ότι site με χιλιάδες σελίδες τα οποία είχαν επενδύσει χρόνια στο να γράφουν τέτοιου είδους περιεχόμενο, ξαφνικά εξαφανίστηκαν εντελώς από την πρώτη σελίδα.

Από την άλλη, το White Hat SEO επικεντρώνεται στη δημιουργία περιεχομένου που έχει πρωταρχικό στόχο να το απολαμβάνει ο άνθρωπος. Αυτού του είδους SEO specialists ερευνούν το κοινό σας, γνωρίζουν ακριβώς τι θέλει και δημιουργούν το ανάλογο περιεχόμενο. Με τις τεχνικές White Hat δημιουργούμε έναν καλά σχεδιασμένο ιστότοπο ο οποίος είναι εύκολος στην πλοήγηση και βοηθά τον χρήστη να φτάσει στον τελικό στόχο.

Optimise, Optimise, α και να μην ξεχάσω… OPTIMISE

Το SEO δεν είναι κάποια διαδικασία που γίνεται μια φορά, αλλά συνεχής. Τα αποτελέσματα χρειάζονται χρόνο για να εμφανιστούν και οι μηχανές αναζήτησης θέλουν περιεχόμενο που ενημερώνεται τακτικά. Είναι σημαντικό, ο SEO Specialist να αφιερώνει αρκετό χρόνο κάθε μήνα, ώστε να προσθέτει νέο περιεχόμενο.

Κάθε SEO specialist πρέπει να βελτιστοποιεί το περιεχόμενο σύμφωνα με τα αποτελέσματα των προηγούμενων ενεργειών του. Το Google Analytics και εργαλεία όπως το Hot Jar, είναι ο καλύτερος φίλος του SEO specialist. Χρησιμοποιώντας τα, ο SEO expert μπορεί να βγάλει συμπεράσματα που θα δώσουν σε εσάς και την επιχείρησή σας πολύτιμο feedback. Με αυτό τον τρόπο θα σας βοηθήσει να αναπτύξετε την επιχείρησή σας, σε πολύ πιο σύντομο χρονικό διάστημα.

Παράδειγμα

Έχετε για παράδειγμα ένα e-shop με μεγάλη επισκεψιμότητα, αλλά οι χρήστες εγκαταλείπουν τη διαδικασία πληρωμής. ΓΙΑΤΙ? Τα (Google Analytics) δίνουν στον SEO Expert διάφορα στοιχεία, από τα οποία μπορείτε να εξαγάγετε συμπεράσματα. Θα μπορούσε να οφείλεται στο γεγονός ότι πρέπει να εγγραφούν πριν ολοκληρώσουν το checkout. Η ακόμα και στο γεγονός ότι υπάρχουν πάρα πολλά βήματα στη διαδικασία. Ο SEO Specialist μπορεί να εντοπίσει το πρόβλημα και στη συνέχεια να προτείνει τρόπους βελτίωσης της διαδικασίας.

Επόμενο βήμα? Κάντε μια αλλαγή, δείτε τα αποτελέσματα, βγάλτε συμπεράσματα και δοκιμάστε ξανά. Βελτιστοποιήστε, βελτιστοποιήστε, βελτιστοποιήστε! Μόλις το κάνετε αυτό μερικές φορές, όλα θα γίνουν ξεκάθαρα και θα μπορείτε να κάνετε ακριβείς προβλέψεις.