cope logo

Τι είναι το local SEO;

Το local SEO είναι ένα βασικό κομμάτι του digital marketing, ειδικά για επιχειρήσεις που θέλουν να διαφημίσουν τις υπηρεσίες και τα προϊόντα τους σε τοπικό επίπεδο. Οι χρήστες του διαδικτύου χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο τις μηχανές αναζήτησης για να βρουν αυτό που χρειάζονται. Έτσι, με το local SEO μπορούν να ενισχύσουν την διαδικτυακή τους παρουσία στην πόλη τους και στο κοινό που επιθυμούν. Το τοπικό SEO έχει ως στόχο να κάνει ορατή μία επιχείρηση σε χρήστες που κάνουν τοπικές αναζητήσεις στην Google. Περιλαμβάνει μία μεγάλη γκάμα μεθόδων και διαδικασιών οι οποίες αποσκοπούν στο να κάνουν γνωστή την επιχείρησή σας σε μία συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή. Η μέθοδος αυτή προσφέρει στις επιχειρήσεις σημαντικά πλεονεκτήματα, όπως:

  • Περισσότερη επισκεψιμότητα στην ιστοσελίδα: Η χρήση και η βελτιστοποίηση τοπικών λέξεων-κλειδιών μπορεί να αυξήσει τον αριθμό των χρηστών που θα μπουν στην ιστοσελίδα σας. Η μετατροπή των χρηστών αυτών σε πελάτες είναι συχνά υψηλή, διότι αναζητούν υπηρεσίες και προϊόντα σε τοπικό επίπεδο. Η κατασκευή μίας νέας ιστοσελίδας θα εκτοξεύσει φυσικά τα conversions και την αύξηση των πελατών, αφού θα αναβαθμιστεί οπτικά, αλλά θα εξελιχθεί και σε επίπεδο UI/UX
  • Αύξηση της ορατότητας μίας επιχείρησης και branding: Οι διάφορες τεχνικές local SEO θα εξασφαλίσουν ότι η επιχείρησή σας θα εμφανιστεί σε όλα τα αποτελέσματα τοπικών αναζητήσεων, με αποτέλεσμα να έχει θετική επίδραση στο branding.
  • Πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού: Με τη βελτιστοποίηση μίας σελίδας για να εμφανίζεται σε τοπικές αναζητήσεις, θα βρίσκεστε πάντα μπροστά από τον τοπικό ανταγωνισμό, αυξάνοντας τις πιθανότητες να σας βρουν και να σας επιλέξουν οι δυνητικοί σας πελάτες.
  • Αξιοπιστία: Η εμφάνιση της επιχείρησής σας στην κορυφή της Google θα αυξήσει την αναγνωρισιμότητά σας, θα δημιουργήσει θετική φήμη στην περιοχή σας και θα κάνει τους χρήστες να σας θεωρούν αξιόπιστους.

 

Βασικές στρατηγικές που χρησιμοποιούμε για local SEO

Google My Business

Ένα από τα εργαλεία που χρησιμοποιούμε για την αύξηση της επισκεψιμότητας σε τοπικό επίπεδο είναι το Google My Business. Εξειδικευμένα digital agencies μπορούν να βελτιστοποιήσουν και να προωθήσουν το προφίλ σας, ώστε να προσελκύσει νέους πελάτες. Η βελτιστοποίηση που πρέπει να γίνει στο Google My Business περιλαμβάνει:

  • Συμπλήρωση όλων των πληροφοριών της επιχείρησης, όπως το όνομα της εταιρείας σας, τη διεύθυνση σας, τους αριθμούς τηλεφώνου σας, την ιστοσελίδα σας και πολλά άλλα.
  • Επιλογή κατηγοριών με μεγάλη συνάφεια ως προς την επιχείρησή σας.
  • Ανέβασμα φωτογραφιών με υψηλή ποιότητα, οι οποίες μπορεί να περιλαμβάνουν τους χώρους του καταστήματός σας, το προσωπικό, προϊόντα και υπηρεσίες.
  • Ενθάρρυνση των πελατών σας να αφήσουν μια κριτική, αλλά και απάντηση σε αυτές.

 

Περιεχόμενο & λέξεις-κλειδιά

Οι λέξεις-κλειδιά και το περιεχόμενο είναι δύο βασικά κομμάτια του SEO ιστοσελίδων. Είναι απαραίτητα για να έχετε υψηλές θέσεις σε τοπικές αναζητήσεις στην Google, αλλά και για την προσέγγιση του κατάλληλου κοινού. Έτσι, μία εταιρεία με εξειδίκευση στο local SEO θα ξεκινήσει με ένα αναλυτικό keyword research ώστε να βρεθούν όλες οι κατάλληλες λέξεις-κλειδιά με μεγάλο όγκο αναζήτησης, αλλά και συνάφεια με τις υπηρεσίες που παρέχετε. Οι τοπικές αυτές λέξεις-κλειδιά είναι στην ουσία φράσεις που χρησιμοποιούν οι χρήστες για να αναζητήσουν κάτι στο διαδίκτυο και μπορεί να περιλαμβάνουν:

  • Το όνομα της πόλης, της γειτονιάς, χωριού ή κωμόπολης που βρίσκεται η επιχείρησή σας.
  • Δημοφιλείς τοποθεσίες, π.χ. Ακρόπολη, Σύνταγμα, κ.τ.λ.
  • Προτάσεις που καταδεικνύουν πρόθεση του χρήστη να βρει κάτι τοπικά, π.χ. “Τα καλύτερα μαγαζιά για φαγητό στο κέντρο”.

Το περιεχόμενο για local SEO περιλαμβάνει:

  • Συγραφή και ανάρτηση άρθρων για ειδήσεις και γεγονότα που αφορούν την πόλη ή την περιοχή σας.
  • Ενσωμάτωση κριτικών από πελάτες που είναι κάτοικοι της περιοχής σας.
  • Συμβουλές για την τοποθεσία σας, αλλά και τον κλάδο σας.

 

Backlinks

Για ένα επιτυχημένο local SEO και για να επιτύχετε καλές θέσεις στην πρώτη σελίδα της Google, σίγουρα θα χρειαστείτε συνδέσμους από άλλες ιστοσελίδες που βρίσκονται στην ίδια πόλη με εσάς. Πρέπει να δώσετε προσοχή στην ποιότητα αυτών των σελίδων και στο domain rating που έχουν, ώστε να βοηθήσουν ως προς την αξιοπιστία της ιστοσελίδας σας στα μάτια του αλγόριθμου της Google. Μπορείτε να κάνετε καταχωρήσεις σε τοπικούς Online καταλόγους, να συνεργαστείτε με τοπικούς Influencers ή να κάνετε κάποιες χορηγίες σε τοπικές εκδηλώσεις, ώστε να σας συμπεριλάβουν στις ιστοσελίδες τους.

 

Πώς να επιλέξω digital agency για local SEO

Για να επιλέξετε μία εταιρεία για local SEO, πρέπει να λάβετε υπόψη παράγοντες όπως η τεχνογνωσία, η εξειδίκευση και η εμπειρία. Ένα digital agency με αποδεδειγμένα αποτελέσματα από άλλες επιχειρήσεις είναι σίγουρα το καλύτερο διαπιστευτήριο για την αποτελεσματικότητά τους. Οι κριτικές πελατών και τα παλαιότερα case studies των SEO experts της εταιρείας θα σας διευκολύνουν να κατανοήσετε ποιά είναι η προσέγγιση της εταιρείας, αλλά και ποια είναι τα αποτελέσματα που πρέπει να περιμένετε. Επίσης, πρέπει να υπάρχει διαφάνεια σχετικά με τη στρατηγική που θα ακολουθήσουν, αλλά και ένα πολύ καλό επίπεδο επικοινωνίας.

Κόστος & αποτελεσματικότητα του Local SEO

Το local SEO έχει πολύ καλή σχέση κόστους και αποτελεσματικότητας, αφού είναι πολύ αποδοτικό σε σχέση με άλλες μεθόδους digital marketing. Η διαφήμιση είναι στοχευμένη σε συγκεκριμένο γεωγραφικό κοινό και έτσι είναι πολύ αποδοτική. Τα αποτελέσματα είναι μετρήσιμα και αυτό μας δίνει τη δυνατότητα να γνωρίζουμε το ROI, δηλαδή την απόδοση της επένδυσής μας, αλλά και να κάνουμε συνεχείς βελτιώσεις. Οι υπηρεσίες SEO μπορούν να παρέχουν προβολή σε πιθανούς πελάτες για πολύ μεγάλα χρονικά διαστήματα, τα οποία μπορούμε να αυξήσουμε κάνοντάς το συχνά με τις απαραίτητες προσθήκες και τις αλλαγές που απαιτούνται μετά από τις προκλήσεις που προκαλούν οι συχνές αλλαγές του αλγορίθμου της Google.