cope logo

Τι πρέπει να γνωρίζετε για το website redesign

Ο ανασχεδιασμός μίας ιστοσελίδας, το γνωστό σε όλους website redesign, είναι ένα θέμα που πρέπει να κατανοηθεί σε βάθος. Αρκετοί θεωρούν ότι το redesign είναι μια σχετικά ευκολότερη διαδικασία από την κατασκευή ενός νέου website, διότι το περιεχόμενο υπάρχει ήδη. Έτσι, οδηγούνται να έχουν πολύ υψηλές προσδοκίες που θέλουν να υλοποιηθούν με ένα αρκετά χαμηλό budget.

Χωρίς να υπάρχει ένα τεχνικό υπόβαθρο, ζητούν πράγματα που απαιτούν χρόνο και κόπο, χωρίς να συνειδητοποιούν τις απαιτήσεις. Ο ανασχεδιασμός μίας ιστοσελίδας προϋποθέτει να κατανοήσουν και οι πελάτες τι ακριβώς περιλαμβάνει η διαδικασία, ώστε και τα δύο μέρη (πελάτης & web design agency) να βρίσκονται στην ίδια σελίδα. Ας δούμε, λοιπόν, μερικές από τις πιο σημαντικές έννοιες και τι πρέπει να γνωρίζετε.

 

Το website redesign χρειάζεται έναν ξεκάθαρο σκοπό και στόχο

Ένας επιτυχημένος ανασχεδιασμός ιστοσελίδας χρειάζεται πάντα έναν συγκεκριμένο σκοπό. Το digital agency, σε συνεργασία με τον πελάτη, θα καθορίσουν, λοιπόν, ξεκάθαρους στόχους για το project. Η εταιρεία που αναλαμβάνει το website redesign θα ακούσει τις ανάγκες του πελάτη και θα προτείνει λύσεις, ώστε να δώσει σάρκα και οστά στο όραμα του πελάτη. Ως παράδειγμα, μπορούμε να σκεφτούμε το redesign ενός e-shop που έχει ως στόχο να αυξηθούν οι πωλήσεις στα προϊόντα του, έναν δικηγόρο που θέλει περισσότερους πελάτες ή μία μη κερδοσκοπική οργάνωση που θέλει να διαδώσει το μήνυμά της σε πιθανούς δωρητές και εθελοντές.

Μπορούμε να καταλάβουμε, λοιπόν, ότι η συμβολή του πελάτη είναι καθοριστική για να διαμορφωθεί ένα ολοκληρωμένο σχέδιο το οποίο θα φέρει την επιτυχία. Φυσικά, οι πελάτες μπορεί να μην έχουν έναν ξεκάθαρο στόχο, αφού οι περισσότεροι αποφασίζουν να προχωρήσουν σε redesign του website τους επειδή έχουν βαρεθεί να βλέπουν, στην ουσία, το ίδιο design. Εννοείται πως η εμφάνιση είναι πολύ σημαντική, όμως θα πρέπει να γίνει κατανοητό στον πελάτη ότι πρέπει να συνδυαστεί με μετρήσιμους στόχους που θα μας δώσουν συγκεκριμένα δεδομένα. Έτσι, το redesign θα έχει έναν ξεκάθαρο στόχο και δεν θα γίνει απλά για να ανανεωθεί η εμφάνιση, αλλά για να αυξηθούν οι μετατροπές των επισκεπτών σε πελάτες.

 

Αναδιαμόρφωση περιεχομένου και χρήση νέων τεχνολογιών

Ο ανασχεδιασμός είναι σίγουρα κάτι παραπάνω από μία ανανεωμένη εμφάνιση και κάθε επιμέρους στοιχείο της ιστοσελίδας θα επηρεαστεί αναπόφευκτα. Το περιεχόμενο μίας ιστοσελίδας είναι σίγουρα ένα από τα επιμέρους κομμάτια που θα βρεθούν στο επίκεντρο των αλλαγών. Θα αλλάξουν οι γραμματοσειρές, η διάταξη της σελίδας, το user journey και πολλά ακόμα, ώστε να συμβαδίζουν με το προκαθορισμένο σκοπό του project. Πολλοί από τους πελάτες ίσως να σκεφθούν ότι όλα αυτά υπάρχουν ήδη στην παλιά τους ιστοσελίδα, όμως οι αλλαγές είναι τόσο βαθιές που απαιτούν πολύωρη εργασία.

Επιπλέον, θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν νέα εργαλεία για την κατασκευή της σελίδας, όπως νέα plugins και νέος builder, ώστε ο πελάτης να επωφεληθεί από όλες τις νέες δυνατότητες του WordPress. Έτσι, στο 90% των περιπτώσεων, το site χτίζεται από το μηδέν και είναι αρκετά συχνό φαινόμενο το redesign να είναι μία πιο σύνθετη διαδικασία από την κατασκευή μιας νέας ιστοσελίδας. Σίγουρα, η διαδικασία της αναδιαμόρφωσης και της αναδιοργάνωσης των υπαρχόντων στοιχείων του site είναι από μόνη της μια πρόκληση. Χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή στο UI/UX και μία ιδιαίτερα προσεκτική προσέγγιση.

 

Responsive design & προσβασιμότητα

Το τεχνολογικό τοπίο εξελίσσεται με ραγδαίους ρυθμούς και έτσι σίγουρα η προσβασιμότητα και το responsive design για όλες τις συσκευές δεν θα μπορούσαν να λείπουν από τη λίστα των βασικών μας προτεραιοτήτων. Οι δύο αυτοί παράγοντες είναι ζωτικής σημασίας, αφού η χρήση από κινητές συσκευές συνεχώς αυξάνεται, ενώ η προσβασιμότητα για άτομα με ειδικές ανάγκες είναι πλέον ηθική υποχρέωση. Και οι δύο αυτοί τομείς πρέπει να ληφθούν υπόψη και να ενσωματωθούν από την αρχή του redesign. Ο πελάτης πρέπει να κατανοήσει τη μεγάλη τους σημασία, αλλά και το γεγονός ότι φέρνουν μεγάλες προκλήσεις και στο σχεδιαστικό κομμάτι.

 

Τα αποτελέσματα βασίζονται σε αυτό που επενδύετε στο έργο

Ένα επιτυχημένο website redesign απαιτεί την ύπαρξη ενός σαφούς στόχου και τη δέσμευση και συνεργασία του πελάτη και του αναδόχου. Πρέπει η διαδικασία του project να γίνει κατανοητή από τον πελάτη, με ξεκάθαρες λεπτομέρειες για τα βήματα που θα ακολουθηθούν μέχρι την παράδοση της νέας ιστοσελίδας. Φυσικά, δεν χρειάζεται ο ανάδοχος να μπει σε τεχνικές λεπτομέρειες που δεν είναι απαραίτητες και θα κουράσουν τον πελάτη.

Έννοιες, όμως, όπως αυτές που αναφέραμε στις προηγούμενες παραγράφους είναι σημαντικό να συζητηθούν με τους πελάτες. Έτσι, θα έχουν μία συνολική εικόνα για τις απαιτήσεις της ανακατασκευής της ιστοσελίδας τους και θα μπορούν να κατανοήσουν σε μεγαλύτερο βαθμό το κόστος των υπηρεσιών που τους παρέχονται. Με το να έχουν εικόνα των ιδιαίτερων προκλήσεων που περιλαμβάνει η διαδικασία, θα οδηγηθούν σίγουρα σε μια καλύτερη συνεργασία και σε ένα ιδανικό αποτέλεσμα.